Nevezhetjük sportkombinak, családapák üzleti autójának, vagy akár ürügynek is, a BMW-nél már negyedszázada sikerrel fut a Touring karosszéria, melynek védjegye a felnyitható hátsó ablak. Bár a Mercedes-Benz E-osztály praktikusabb a maga 640 literes rakterével, a bajorok olyan körítéssel tették vonzóvá a maguk 570 literes csomagtartóját, ami az egyre szorosabb versenyben is erős érv a BMW mellett.

A 40:20:40 arányban, a csomagtartóból ledönthető ülésekkel 1700 literesre bővíthető a raktér

A G30-as sorozat újra a vezetési élmény bajnoka lett, miközben a prémiumszolgáltatások terén is nagyot lépett előre, megszabadult a luxusautós nehézkességtől. Ehhez a kombi tervezésekor is ragaszkodtak. A tökéleteshez közelítő hátsó futómű alapáron szintszabályzós légrugózással egészül ki, felárért négykerékkormányzás és összkerékhajtás is kombinálható az M-es sportfutóművel is. Az aktív zsalus hűtőmaszkkal az alaktényezője csupán 0,27, hangszigetelése egyenértékű a négyajtóséval, tágasabb a hátsó fejtér, ráadásként három gyerekülés is elfér egymás mellett.

Az M sportcsomag (képünkön) mellett M Performance kiegészítőkkel is megvadítható a Touring

Terhelhetősége 120 kg-mal nőtt, 10 literrel bővült csomagtartójához szériában kínált, kéz nélküli nyitással férhetünk hozzá. Az autót a kulccsal távirányíthatjuk és a szedánhoz hasonlóan tucatnyi vezetőtámogató extrára támaszkodhatunk. Használatuk a kissé funkciótlan gesztusvezérléstől eltekintve öröm, hiszen megbízhatóan teszik a dolgukat, mi pedig a sofőrt csaknem helyettesítő rendszerek ellenére továbbra is vezethetjük a Touringot, ami még mindig az egyik legintenzívebb élményt jelenti.

Münchenben a 265 lóerős, hathengeres dízelmotorral felszerelt 530d-t próbáltuk ki, melyben néhány kilométer után úgy éreztük magunkat, mintha mi magunk lennénk az autó. Bőséges erőtartalékait nagyszerűen osztja be a nyolcfokozatú automatikus váltó, hangját szándékosan kevésbé szigetelték el, mint a négyhengeres 520d-ben. Futóműve képtelen lenne elszakadni az úttól, a kiegyensúlyozott karosszéria tempós kanyarokban és szűk fordulókban is könnyed mozgással segíti a dinamikus vezetést. A több mint 11%-kal csökkentett fogyasztással még a felszabadított sztrádaszakaszon kipróbált, 200 km/óra feletti tempó is belefért a 7,5 literes átlagba. A bevezetéskor a két dízelmotor mellett két benzinessel rendelhető újdonság még a vételárát tekintve is nagyszerű csomag, többet nyújt, mint amire valóban szükség van, teszi ezt úgy, hogy minden élethelyzetben kiélvezhessük a közös, családi autózást.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!