A dízelmotor és a roadster nem igazán rokon műfaj, és az AC Schnitzer tuningcég is csak egy egy tehetős ügyfél kérésére próbált megoldást találni a problémára. Az eredmény az ACZ4 5.0d elnevezésű alkotás, amelynek motorterébe a BMW három turbós, 3,0 literes dízelét szerelték.

Természetesen nem a 381 lóerő/740 Nm teljesítményű gyári formájában vették át az erőforrást, annak teljesítményét 430 LE/840 Nm-re növelték. Ekkora teljesítménnyel kézi vált már nem tud megbirkózni, ezért rögtön a nyolcfokozatú automatát is átvették a személyautóból. A hátsó híd is új, eredetileg egy előző generációs M3-as alatt dolgozott. A 100 km/órás tempót 4,5 másodperc alatt éri el az egyedi AC Schnitzer roadster, amelynek végsebességéről csak annyit mondanak, meghaladja a 300 km/órás tempót.

Természetesen a 3 turbós dízel sokkal nehezebb az autóhoz kínált bármelyik széria-erőforrásnál, de ezen is segítettek az átépítés során. Összesen 131 kg-mal csökkentették a tömeget, például megszabadultak a nyitható keménytetőtől, amelynek a helyét egy vékony karbon hardtop vette át. A versenysportban használatos állítható rugók és lengéscsillapítók kerültek a futóműbe. Az AC Schnitzernek nem áll szándékában, hogy állandó modellként felveszi a kínálatába az ACZ4 5.0d-t, de ha valaki nagyon akarja és letesz az asztalra 114 000 eurót, annak készítenek egyet.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!