Rendszerint nem kérek meg senkit, hogy vezethessem a tuningautóját, magánautókat nem tesztelünk. Ez esetben itt a kivétel, de itt sem én kértem, hanem Miki ajánlotta fel, hogy ugyan menjünk már egy kicsit, mert mint a költő mondta: „Jobb ízű a falat, ha mindnyájan esznek”. Először ő kunkorodott vele, majd helyet cseréltünk. Már eleve izgalmasnak ígérkezett a dolog, mert nagyobbrészt végigkövettem a kocsi sztoriját. Ha két autóbolond egymásra talál…

Így van jól: bőrillat, sportos hangulat, billenőkapcsolók és kiegészítő műszerek. Fotó: Dombóvári Mihály Így van jól: bőrillat, sportos hangulat, billenőkapcsolók és kiegészítő műszerek. Fotó: Dombóvári Mihály

Csupa ínyencség a lemezek alatt

A maszek adatinformációknak köszönhetően tudtam, hogy szinterkuplungot taposhatok, hogy a motor már rég nem 20-as, hanem 28-as, a vezérműtengely 296 fokos Schrick, karburátorok helyett pedig Motronic benzinbefecskendezés itatja a hengereket. A diffi persze önzáró, a váltó is sport, ahogy a mókatörvénykönyv előírja. Volt vele munka rendesen, a teendők javát az M3 Box műhely végezte. Azt is tudtam, hogy egy gramm rozsda sincs a kasznin, tehát illik vigyázni rá. Ultrapatika a gép, a BMW-Audi-Volkswagen Kft. legényei rakták össze. Ja, és az akkumulátort, mint a nagyoknál, a csomagtartóba költöztették.

Jónak ígérkezett a futómű is az állítható Koni gátlókkal. A járdaszegélyeket ajánlatos kerülni, nehogy baja legyen a hiperritka BMW Z1-es felniknek, ezeken 205/50 R16-os gumik feszülnek. A géptérben van rugótorony-merevítő is, aki tudja mire jó és ismeri, nem mond nemet az ilyenre.

Fordított váltókulissza Fordított váltókulissza

Tehát akkor induljon végre a masina!

Mikor én fészkeltem be magam a Recaro ülésbe, nem fintorogtam. Egyébként ücsörögni is jó a kocsiban, teljesen újra lett kárpitozva, persze bőrrel, amelyből az ajtókra és a műszerfaltömbre is jutott. Volt, amit Miki többször is áthúzatott, hogy tökéletes legyen. A varrásmintákat pedig az akkor még az én BMW E21-es eredeti prospektusomból nézte, ezt a „bibliát” nemrég elcseréltük egy 1977-es Automobil Revue-ért. Zene is jutott a kocsiba, modern Clarion fejegység, kb. 400 watt teljesítménnyel. Néha ez is kell, de nem kapcsoltuk be.

Hányan emlékeznek még a Z1-esre? S a felnijére? Ez itt az! Hányan emlékeznek még a Z1-esre? S a felnijére? Ez itt az!

Már az emlékek miatt is jó beleülni egy ilyen gépbe: most milyen kicsinek hat, pedig akkoriban a Ladák után milyen nagynak tűnt! Finom elindulás, óvatoskodó első lépések. Majd egyre jobban kihúzatott motor, mert kiderül, adja magát a gép, a hangja felemelő, főképp, ha 3000 felett jár a fordulatszám, ott kezd élni igazán. Megviccelünk pár mai műanyag autót, a fordított kulisszás Getrag sebességváltó nemigen jut túl magas fokozatba a városi „rendetlenkedés” közben. Nagyon lelkesen gyorsul a bömös, felrántja a kis kasznit a motor, el is kél az E34-esből származó fékrendszer. A hátsó tárcsafékek pedig korhűek, a 323i-ből jöttek.

Hatalmas direktszűrő nyeli a levegőt. Szépen berendezett a tér Hatalmas direktszűrő nyeli a levegőt. Szépen berendezett a tér

Olyan játék ez, amit reggeltől estig lehetne folytatni, de hát más dolgunk is akad. Irány vissza a kiindulási pontra, parkolás, és még egy kis molyolás a kocsi körül: még a csomagtartót is kikárpitoztattad? Még ezt is megcsináltattad? Tényleg nincs hiba? Te, és tényleg miért adod el?

A kipufogó az elejétől a végéig egyedi. Amcsi kinézethez motorkerékpár-rendszám dukál A kipufogó az elejétől a végéig egyedi. Amcsi kinézethez motorkerékpár-rendszám dukál

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!