A Citroën Xsara valahogy sosem arról volt híres, hogy fantasztikus sportkocsi lenne, annak dacára, hogy volt belőle kihegyezett VTR változat, és a Rali-világbajnokságon is sikerrel állt rajthoz. A vásárlók leginkább az akciós áron kínált 1,4-es és szívódízel modelleket kedvelték…

A váltó és a differenciálmű, ami megbirkózik az akár 1000 lóerős motorral A váltó és a differenciálmű, ami megbirkózik az akár 1000 lóerős motorral

A svéd Tommy Engström se szokványos autót választott autójának alapjául, hanem Kenneth Hansen gyári építésű WRC-autóját vásárolta meg pár évvel ezelőtt, amelyet idő közben a ralikrossz szabályainak megfelelően építettek át, ami 2,05 literes, 520 LE/720 Nm teljesítményű turbómotort jelentett. Azonban ez még mindig nem bizonyult elégnek.

Egy, a kilencvenes évek elején gyártott BMW M5-ösből származó 3,6 literes soros hathengerest (S38B36 blokk) építettek a kocsi orrába, rögtön turbófeltöltéssel megspékelve. Az eredmény 1,2 baros töltőnyomással 600 LE/700 Nm keréken, kicsit agresszívabb hangolással pedig 1000 lóerő. A motor beépítési helyzete miatt megszűnt az összkerékhajtás lehetősége, egy hatfokozatú, szekvenciális Sadev váltó továbbítja a nyomatékot a hátsó kerekekre.

A karosszéria megjelenését csak kicsit módosították, a hátra épített vízhűtő miatt szellőzőnyílásokat vágtak itt a karosszérián, egyébként minden maradt gyári – azaz csővázas felépítés könnyen cserélhető sárvédőkkel, maradtak a 18 colos felnik és a 355 mm átmérőjű féktárcsák. A BMW M5-motoros Citroën Xsara WRC „nyugdíjban” van, még mindig versenypályákon használja tulajdonosa, de már csak a saját örömére, és nem versenyzésre.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!