Nem kérdéses, hogy a 206-ossal valódi sikermodellt alkotott a Peugeot – a számok önmagukért beszélnek. Amíg elődjének, a 205-ösnek 15 évre volt szüksége ahhoz, hogy elérje az ötmilliós darabszámot, addig a 206-osnak ez majdnem feleannyi idő, pontosabban nyolc esztendő leforgása alatt sikerült. Ebből a CC változat is becsülettel kivette a részét, április elején készült el a félmilliomodik példány. Voltaképpen a Mercedes-Benz az SLK-val feltámasztotta, újra divatba hozta, a Peugeot pedig szélesebb rétegek számára tette elérhetővé a 206 CC-vel a kupé-kabriókat. Habár az oroszlános márka híres kiváló dízelmotorjairól, mégis honfi- és vetélytársa, a Renault bátorkodott először gázolajos kupé-kabrióval a piacra lépni. Most azonban behozza lemaradását a Peugeot, ugyanis a PSA és a Ford közös fejlesztésű, 1,6 literes dízele – a 206, a 307 és a 407 után – hamarosan a 206 CC-ben is megjelenik.

Ellentmondás?

Olajkályha egy kabrióban, ugyan már? Nyakamat rá, hogy a dízelmotorok esküdt ellenségei (remélhetőleg egyre kevesebben vannak) először azzal támadnának, hogy nyitott autóban fülsértő, a kabriózás élményének „megrontója” a kopogós zaj. Nos, a menetpróbán tapasztaltak alapján ellent kell mondanom! Az 1,6-os HDi egyike a legkulturáltabb négyhengereseknek, csendben meghúzódik elöl az orr-részben, s vibrációi is csak elvétve jutnak a pilótafülkébe. „Akkor meg biztosan büdös és kormol” – moroghatnák a tamáskodók. Csakhogy ebben sincs igazuk, mivel a motor kipufogógáz-visszavezetéssel és részecskeszűrővel rendelkezik, így károsanyag-kibocsátása teljesíti az Euro4-es normát.

Tehermentesítő

Véleményem szerint a hasonló lökettérfogatú benzineshez képest mindenképpen előnyösebb választás. Sokkal inkább átadhatjuk magunkat a kabriózás élményének, gyönyörködhetünk a tájban és élvezhetjük a menetszél simogatását. A 110 lóerős teljesítmény és a már 1750-es fordulaton rendelkezésre álló 240 Nm-es forgatónyomaték (overboost esetén 260 Nm) stresszmentes autózást tesz lehetővé. Elsősorban azért, mert kevesebbet kell használni a pontatlanul megvezetett, lötyögős ötfokozatú sebességváltót. Persze sportos gyorsításokra is képes a dízel CC, a százas sprintet 10,2 másodperc alatt futja, a lassúbb járműveket pedig – akár hegynek felfelé is – gyorsan

magunk mögött tudhatjuk, negyedik sebességfokozatban 60-ról 90 km/órás sebességre 5,6 szekundum alatt ugrik az autó. Ha pedig a 4,9 literes gyári átlagfogyasztást vesszük alapul, akkor egy tank üzemanyaggal mintegy ezer kilométert utazhatunk – azért ez a tudat ugyancsak megnyugtató. Magyarországon 2002-ben vezette be a 206 CC-t a Peugeot vezérképviselete, s a tavalyi év végéig 671 darabot adtak el belőle. Nálunk a dízeles kivitel értékesítése júniusban veszi kezdetét, az árképzés még folyamatban van.