Manapság ott tartunk, hogy a vagány megjelenésű, magas építésű szabadidő-autók az eladási adatok alapján számos európai országban lepipálták az azonos méretkategóriájú kombikat. Nem csoda, ha a Renault sem akar kimaradni a jóból és piacra dobta a Capturt, amely számos előnyös tulajdonsággal bír: 4,1 méteres hossza ellenére egészen nagy benne a hely, meglepően jól személyre szabható, emellett praktikus részletek egész sorát vonultatja fel (fiókszerű kesztyűtartó, levehető üléshuzat, sínen tologatható hátsó ülések).

Mindemellett a magas üléspozíció tökéletes kilátást biztosít a forgalomra. Az utastér anyaghasználatára és az általános minőségi benyomásra viszont nem lehet büszke a Renault, ez a kabin még egy jó felszereltség esetén sem tudja elkerülni, hogy olcsó hatásúnak bélyegezzük.

Mozgalmas, de nem kelt minőségi benyomást a Captur utaskabinja Mozgalmas, de nem kelt minőségi benyomást a Captur utaskabinja

Menet közben meglepően konstatáljuk, hogy egészen direkt a Captur kormányzása, a hazai útviszonyok közepette pedig kifejezetten jól jön a komfortos futómű. A 200 mm-es hasmagasság azonban inkább szól a magas járdaszigeteknek, mintsem a terepnek, hiszen a Capturhöz extraként sem kérhetünk összkerékhajtást. Az 1,5-ös, 90 lóerős dízelmotor egyébként remekül passzol a kis SUV-hez, elsősorban mert döbbenetesen kevéssel beéri: a tesztprogram során 5,0 literes átlagot mértünk, mindezt úgy, hogy a tompa gázreakciók miatt nem használtuk sűrűn az ECO-módot. Ami nagyon kellene ehhez a motorhoz, az egy hatfokozatú váltó: ha nem akarjuk, hogy a „halott” zónába essen vissza a fordulat minden váltáskor, pörgetni kell a motort, mert az öt gang miatt túl nagyok a fokozatok közötti lépcsők.

A hátsó térre és a csomagtartóra (377 liter) nem lehet panaszunk A hátsó térre és a csomagtartóra (377 liter) nem lehet panaszunk

A dízel Captur 4 730 000 forinttól vihető haza, ami a roppant gazdag felszereltség fényében (széria a tempomat, a visszagurulás-gátló és az automata Renault kártya is) versenyképesnek tűnik. A gázolajos verzió mellett a Capturből létezik még két benzines TCe verzió, a 90 lóerős, 0,9-es benzinmotoros egységgel 4 050 000 forinttól, míg a 120 lóerős, 1,2-essel (csak EDC-váltóval) 4 630 000 forinttól vihető haza.

A LED-es nappali fénycsíkok és a ködlámpák is a szériafelszereltségbe tartoznak, a kétszínűség feláras A LED-es nappali fénycsíkok és a ködlámpák is a szériafelszereltségbe tartoznak, a kétszínűség feláras

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!