Ahogy az utolsó téligumi-tesztnél, most is azt tapasztalték az ADAC szakemberei, hogy adott gumigyártó olcsó ajánlata tudásban nem marad el a prémium abroncstól. A 205/55 R16 méretnél a Bridgestone és a Firestone abroncsa egyaránt 2,3-as pontszámmal végzett, és a Continentalhoz tartozó Semperit csak egy tizeddel (2,4) ér el rosszabb eredményt. A 175/65 R14 méretosztálynál a japán Sumimoto konszern olcsómárkája, a Falken nyert 2,3-as eredménnyel, és a Semperit lett a második 2,4 ponttal.

Az is sokat spórolhat, aki a futásteljesítményt is figyelembe veszi. Az abroncsteszt során egy fél terheléssel megpakolt Golf VII 2.0 TDI-vel mérték ezt, 60% országút 40% autópálya terheléssel. Évi 15 000 km-es átlagos futást figyelembe véve a tesztgyőztes Michelin Primacy 3-as több mint 45 ezer km-re jut el, míg a legrosszabb „kielégítő” eredménnyel végző Infinity Ecosis abroncs alig 25 ezer km-t bír.

Feltűnő eltérések tapasztalhatóak a nedves aszfalton mért fékútnál is, a 175/65 R14 méretnél a Continental PremiumContact 5-ös majdnem 10 méterrel hamarabb megáll (80 km/h-ról 42,7 méter a fékút), mint az utolsóként végző Sava Perfecta (52,2 méter fékút). Az ADAC szakemberei ezentúl azt is ajánlják, hogy több abroncskereskedő ajánlatát is gyűjtsék be a vásárlás előtt az érdeklődők, különösen az olcsó abroncsoknál tapasztalhatóak eltérések.