Az EuroNCAP egyik tagszervezeteként a német ADAC autóklub már azon a követelményrendszeren dolgozik, ami a jelenlegi ütemterv szerint a 2020-tól életbe lévő új törésteszt-vizsgálatoknál alkalmaznak majd. Mivel a gyártóknak szüksége van némi átfutási időre az új elvárásokhoz, azt már most elárulták, hogy különösen az oldalütközésnél tapasztalható védelmen lehetne (kellene) még javítani.
adac2
Az ADAC egy normál (VW Golf) és egy magas belső elválasztással (BMW Z4) rendelkező autót tesztelt 50 és 65 km/h-s tempóval oldalról beléjük csapódó 1,3 tonna tömegű akadállyal, és ezúttal nem az utasoldalról történt az ütközés. A tapasztalatok szerint igen nagy az esélye annak, hogy az utas kicsúszik az övből, mert ilyenkor az övfeszítő nem lép működésbe és nem szorítja bele a testet a támlába, ekkor az oldallégzsák védelme se ér sokat. Kis méretű járműveknél az is gondot okozhat, hogy az utasok az oldalfalnak és a műszerfalnak, illetve egymásnak ütköznek – ez esetben jelentősen csökkenti a sérülésveszélyt az utasok közötti magas konzol, ahogy az a Z4-es töréstesztjeinél is bebizonyosodott.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!