Ott Tanak az idei évben kitérők után visszatért első csapatához, az M-Sporthoz, ahol 2011 és 1017 között versenyzett. Úgy tűnik ez a váltás eredményes volt. A csapat is jól járt, hiszen utoljára 2022-ben a Monte-Carlo Ralin győzedelmeskedett Sebastien Loeb révén.

„Persze, sokat számít számomra, hogy az új autóval eredményeket szerzek ezeknek a fickóknak (az M-Sportnál). Nagy erőfeszítés, hogy ilyen nagy gyártók ellen küzdenek. Biztos vagyok benne, hogy elég stresszes vagyok a számukra, de ennek eredménye van, s ebből mindannyian csak nyerünk. Nagyszerű ennek a csapatnak a része lenni” – szögezte le a versenygyőztes észt pilóta, aki győzelmével megtörte a Toyota itteni győztes sorozatát.

Craig Breen csak bizonyos ralikon indul, de most kimutatta a foga fehérjét. Az ír autóversenyző ugyanis a havas-jeges megmérettetés felében vezetett, de Tanak végig ott loholt a nyomában és elég nagy nyomást helyezett a Hyundai pilótájára. A fordos autóversenyző az utolsó előtti nap végén végül átvette a vezetést és már nem lehetett utolérni.

Az utolsó nap a Hyundainál csapatutasítás lépett életbe, s Breen szándékosan egy perc késéssel jelent meg a Power Stage előtt, s így 10 másodperces büntetést kapott, hogy Thierry Neuville a második lehessen. A terv viszont nem vált be, Neuville nem alkotott nagyot az utolsó gyorsaságin, így Breen visszakerült elé és végül ő ért célba összetettben a másodikként, Neuville pedig ismét kénytelen volt beérni a harmadik hellyel. Bár a Hyundai továbbra is a belga pilótát priorizálja, ő egyelőre nem tud élni a lehetőséggel.

Rovanpera mögött az ötödik helyen a csapattársa, Elfyn Evans ért célba majd egy perc késéssel. Pierre-Louis Loubet lett a hatodik miután az utolsó szakaszon megküzdött azzal a feladattal, hogy autóját hibrid módban vigye a célba. Esapekka Lappi a szombati költséges bakija miatt kiesett a dobogós csatározásból, s végül csak hetedik lett. A WRC2 kategória győztese, Oliver Solberg ért célba a nyolcadik helyen összetettben. Őt két másik WRC2-es versenytársa, Ole Christian Veiby és Sami Pajari követte az első tízben.

A következő világbajnoki raliversenyre öt hetet kell várnunk, 2023. március 16-19. között kerül megrendezésre a nyáriasan meleg Mexikó Rali. Hagyomány, hogy az első két télies rali után nagy váltással megérkezik a mezőny a szezon első murvás és meleg éghajlatú ralijára. 2020-ban rendeztek itt utoljára ralit, s innen akkor egy rövidített programot követően szinte mindenki hazamenekült az egyre jobban terjedő koronavírus járvány és az azt követő drasztikus lezárások miatt. Két év kihagyást követően mindenki nagyon várja a jól ismert dél-amerikai terepet.

2023-as Svéd Rali eredménye
1. Ott Tanak (EST) Puma Rally1 HYBRID 2:25:54,5
2. Craig Breen (IRL) i20 N Rally1 HYBRID 2:26:13,2
3. Thierry Neuville (BEL) i20 N Rally1 HYBRID 2:26:14,5
4. Kalle Rovanpera (FIN) GR Yaris Rally1 HYBRID 2:26:19,6
5. Elfyn Evans (GBR) GR Yaris Rally1 HYBRID 2:27:18,5
6. Pierre Loubet (FRA) Puma Rally1 HYBRID 2:31:53,5
7. Esapekka Lappi (FIN) i20 N Rally1 HYBRID 2:33:36,9
8. Oliver Solberg (SWE) Fabia RS WRC2 2:33:42,6
9. Ole Christian Veiby (NOR) Polo GTI WRC2 2:34:24,9
10. Sami Pajari (FIN) Fabia RS WRC2 2:34:57,7

A világbajnokság állása
1. Ott Tanak (EST) M-Sport Ford WRT 41 pont
2. Kalle Rovanpera (FIN) Toyota Racing WRT 38 pont
3. Thierry Neuville (BEL) Hyundai WRT 32 pont
4. Elfyn Evans (GBR) Toyota Racing WRT 29 pont
5. Sebastien Ogier (FRA) Toyota Racing WRT 26 pont
6. Craig Breen (IRL) Hyundai WRT 19 pont
7. Esapekka Lappi (FIN) Hyundai WRT 15 pont
8. Takamoto Katsuta (JPN) Toyota Racing WRT 8 pont
9. Pierre-Louis Loubet (FRA) Hyundai WRT 8 pont
10. Dani Sordo (ESP) Hyundai WRT 6 pont

Gyártók
1. Toyota Racing WRT 80 pont
2. Hyundai WRT 66 pont
3. M-Sport Ford WRT 51 pont