Áprilisban, Horvátországban mentek utoljára aszfalton a ralisok, így vissza kell állniuk a csapatoknak arra, hogy a murvával ellentétben itt az első rajtolók vannak előnyben. Ők még tiszta aszfalton vezetnek, miközben koszt hordanak fel az aszfaltra, ami az utánuk jövők számára megnehezíti a versenyzést. Kanyarlevágásokkal, átvágásokkal lehet gyorsítani a tempón és persze sarat felvinni az útra.

Európában már őszi időjárás uralkodik, amikor is változékony, néhol esős, néhol melegebb időjárási körülmények fogadják a csapatokat. Három országban is megfordul a mezőny, Ausztria, Németország és a Cseh Köztársaság útjain száguldanak majd a hétvégén. Bár a Toyota már biztosan világbajnok, a Hyundai azért bizakodva tekint a hétvégi ralira. „Egy új és ilyen jelentős rali megjelenése a versenynaptárban új kihívást jelent a csapatok számára. Az elmúlt két aszfaltos ralin szerzett dobogó helyeink után magabiztosan tekintünk magunk elé. Olyan, ha nem jobb eredményeket tűztünk ki a hétvégére, mint Thierry és Esapekka harmadik helye a Monte-Carlo Ralin és Horvátországban” – szögezte le a csapatfőnök, Cyril Abiteboul.

A Toyotánál Sebastien Ogier ismét rajthoz áll. Ezt az új ralit a francia legenda sem hagyhatta ki. A figyelem azonban ezúttal nem csak rá vetül a hétvégén. Kalle Rovanpera és Elfyn Evans küzd az egyéni világbajnoki címért. Előbbi a másodikért, utóbbi az elsőért. 31 pont választja el egymástól a két csapattagot és még maximálisan 60 pont szerezhető. Rovanpera abban az esetben lesz világbajnok a hétvégén, ha Evans nem szerez több pontot nála. Evans győzelme esetén a mindent eldöntő csata a szezon utolsó raliján, a Toyota otthonában Japánban zajlana. Bár a ralirajongók ez utóbbinak örülnének igazán, a józan ész azt mondatja, hogy Rovanpera nem szalasztja el a hétvégén annak lehetőségét, hogy megvédje világbajnoki címét.

A rali
A Rali Világbajnokságban idén debütáló Közép-Európa Rali következik a hétvégén osztrák, németországi és cseh helyszínekkel. A Közép-Európa Rali e három ország autósportos örökségéből a legjobbakat használja fel. A rali főhadiszállása a németországi Passauban lesz berendezve.

A rali Prágából indul csütörtökön, majd az első szuperspeciális szakasz a cseh főváros szélén található Velka Chuchle lóversenypályánál lesz megtartva. Ezt este egy újabb városi szakasz követi Klatovy körül, majd a mezőny Passau felé veszi az irányt. A pénteki események kizárólag cseh utakon zajlanak majd. Szombaton két gyorsasági lesz Ausztriában, majd még egy Németországban. A déli passaui szervizt követően még egyszer teljesíti ezt a távot a mezőny. Vasárnap a német és az osztrák oldalon is egy-egy szakaszt teljesít kétszer a mezőny.
A 2023-as Közép-Európa Rali három napon át tart, s a 18 gyorsasági szakasz 310,01 km-t tesz majd ki. Az össztáv: 1690,70 km lesz.