Két héttel ezelőtt az új generációs Aston Martin Vantage világpremierjekor csak a GT3-as versenyautót ismerhettük meg, most pedig itt a GT4-es változat. Utóbbinak az alkatrészei 80%-ban megegyeznek az utcai autóéval, ami nagyban megkönnyíti az üzemeltetést a versenyistállóknak – jelenleg globálisan több mint 40 partnere van a brit gyártónak.

Változtatások nélkül veszik át az alumínium tárvázat, azonban ahhoz még az előtt rögzítik a bukókeretet, hogy a karosszériát ráépítenék. A 4,0 literes V8-as biturbó és a 8 fokozatú ZF automatikus váltó esetén a vas megegyezik az utcai autóéval, az eltérést a vezérlőelektronika jelenti. A Bosch motorvezérlés megfelel a Balance of Performance előírásoknak, az előírt kipörgésgátló-programot futtatja, a ZF/AMR vezérlőelektronika letiltja a 7. és 8. fokozat használatát – ezek fogyasztáscsökkentő áttételek az utcai autónál –, illetve az automatikus módot, tehát a sofőrnek kell vezérelnie a váltót a kormány mögötti fülekkel.

A felfüggesztés felfogatásai pontjai nem változnak, azonban a lengőkarokat átalakítják, hogy az FIA-szabályzatban megengedett 18 colos felnikkel is stimmeljen a geometria – az utcai autónál 21 colosak a felnik, több hely van a felfüggesztésnek. A karosszériaelemek jórészt megegyeznek az utcai autóval, az eltérést a motorháztető jelenti, ami extra szellőzőnyílásokat kap, ezt lenszál-erősítésű műanyagból készítik parafa-merevítésekkel. Megnövelik a vízhűtő méretét és a fékekre friss levegőt szállító csatornák átmérőjét. Az Aston Martin Racing az első Vantage GT4-eseket már átadta megrendelőiknek, és az idei év folyamán további 40 példányt épít ebből a versenyautóból.