Az egy pillanatig sem volt kétséges, hogy a 11 szelektívből álló, 6000 kilométer össztávú futam harmadik napja nehéz lesz Foum Zgid és Assa között, arra azonban kevesen számítottak, hogy a 347 kilométer hosszú menet ennyire megdolgoztatja a mezőnyt: a kősivatag zabálta az abroncsokat, és a navigáció ezúttal sem bizonyult egyszerűnek. Kovács Miklós pilóta, Czeglédi Péter navigátor és Ács László főszerelő megúszta defekt nélkül a napi szakaszt, kisebb-nagyobb technikai problémáik azonban így is adódtak. A Scania-trió 5 óra 45 perc 35 másodperces idővel teljesítette a távot, ami a kamionos kategória 3. helyére volt elegendő az MAN-es portugál Elisabete Jacinto, valamint a Tatrával versenyző cseh Tomás Tomecek mögött. Az autós kategória magyar egységét, Szalay Balázst és Bunkoczi Lászlót sajnos elérte a defekthullám, így az előző két napon brillírozó Opel-duó az összesítésben visszacsúszott a 7. pozícióba.

A negyedik menet során végre meglett az eredménye az aprólékos munkának. A versenyző és navigátora, Czeglédi Péter, valamint Ács László vezető szerelő 4 óra 59 perc és 4 másodperces idővel teljesítette a 341 kilométer hosszú szakaszt a marokkói Assa és As Sakn között, amivel a mezőny leggyorsabb kamionjának bizonyultak. A magyar trió továbbra is a 3. helyet foglalja el a kategória-összetettben a Tatrával versenyző cseh Tomás Tomecek, valamint az MAN-es portugál Elisabete Jacinto mögött.


 
„Végre, valahára már látszik az eredménye annak a munkának, amit az utóbbi napokban, sőt az utóbbi hónapokban végeztünk” – értékelt a napi szakasz végén Kovács Miklós. „Nagyon élveztem a mai napot. A Scania végsebessége továbbra sem az igazi, de felvettünk egy tempót, amit sikerült folyamatosan tartanunk és ennek köszönhetően sorra előztük meg az ellenfeleinket. Szerintem ez volt az eddigi legkeményebb szakasz, amit jól mutatott az is, hogy számos defekttel bajlódó autós egységet láttunk, ráadásul az egyik kocsi akkorát bukott, hogy a maradványai hatalmas területet borítottak be. A szakasz végén azt kérdezték tőlem, hogy újra a régi Miklós ül-e a volán mögött, de erre csak annyit feleltem, hogy Dakar még nagyon messze a van, a verseny valójában még csak most kezdődik és nem akarok elhamarkodottan jósolgatni. Pusztán azt ígérhetem, amit eddig is: igyekszünk minél jobban teljesíteni.”

A nap végén egyébként magyar örömtől volt hangos a tábor As Saknban, ugyanis az előző napi megtorpanás után újra remekelt a Szalay-Bunkoczi egység is. Az Opel Dakar Team egysége az autós kategóriában már harmadszor zárta 2. helyen a napi szakaszt: a magyar duónál ezúttal a francia Michel Turon-Barrere bizonyult gyorsabbnak, így az összesítésben egy pozíciót javítva a 6. helyre léptek elő. Noha ezúttal csak az 5. időt autózta, a kategóriában továbbra is az utóbbi öt évben legyőzhetetlen Jean-Louis Schlesser áll az élen.

Már az esti eligazítás után sejteni lehetett, hogy a pihenőnapot megelőző, As Skan és Dakhla közötti 204 kilométeres menet nem lesz egyszerű a kalocsai kamionos alakulat számára. René Metge versenyigazgató a tipikus nyugat-szaharai sík, kavicsos terepre tempós, rendkívül gyors pályát vázolt fel, ami a dolgok jelenlegi állása szerint egyáltalán nem kedvező a Qualisportra nézve: a gárdának a viadal kezdete óta gondjai vannak a Scania végsebességével, amely rejtélyes okok miatt rendre elmarad a várakozásoktól, így borítékolható volt, hogy ez megbosszulja önmagát.


 
Nem is történt másként: Kovács Miklós pilóta és két társa, Czeglédi Péter navigátor és Ács László főszerelő megtett mindent, amit csak lehetett, ám 2 óra 14 perc 9 másodperces idejük csak a kategória 4. helyére volt elegendő. A szakaszt egyébként az MAN-es portugál pilótanő, Elisabete Jacinto nyerte, maga mögé utasítva a kamionos összesítés éllovasát, a csehek Tatrával versenyző nagyágyúját, Tomás Tomeceket. „Számítottunk rá, hogy ez a szakasz kidomborítja majd ezt a jelenlegi gyenge pontunkat, arra viszont nem, hogy ennyire” – értékelt csalódottan az összesítés 3. helyét továbbra is őrző Kovács Miklós, aki 2010-ben egyszer már megnyerte az Africa Eco Race kamionos kategóriáját. „Volt néhány izgalmas párharcunk, de a jelenlegi végsebességünkkel nem volt esélyünk a többiek ellen. Az utóbbi néhány napban nem sikerült megoldanunk ezt a jelenséget, most pedig már érdemes elgondolkodni azon, hogy kell-e tovább variálnunk emiatt. A pihenőnap után Mauritánia következik, az óriási dűnék hazája, és az ottani homok biztosan kiegyenlíti majd az erőviszonyokat. Ha valahol, ott biztosan nem számít a végsebesség. Ma éjjel, a nagyszerviz végeztével leülünk, és a csapattal közösen kitaláljuk, hogy mi legyen.”
 
Az autós kategória magyar egységének, az Opel Dakar Team színeit képviselő Szalay Balázs-Bunkoczi László párosnak jobb napja volt: a duó már negyedszer zárt a 2. pozícióban, így továbbra is a kategória 6. helyén állomásoznak. A szakaszt ismét Jean Louis Schlesser nyerte, aki a toyotás belga Jacky Loomans-t és a buggy-val versenyző Jean Antoine Sabatier-t maga mögé utasítva vezet az összesítésben.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!