Fotó: Lővei Gergely

Az év egyik csúcspontja lesz a Cupra által támogatott Zengő Motorsport csapatnak a Hungaroringen a hétvégén megrendezésre kerülő Super Racing Fesztivál, ahol a hazai közönség előtt – ingyenesen lehet bemenni a tribünökre, a paddock-belépőért kell fizetni – több versenysorozatban is indulnak. A WTCR túraautó-világkupa futamán induló Cupra Leon-ok oldalán a rajongók fényképei lesznek láthatóak, jelentkezni a Zengő Motorsport Facebook oldalán lehet majd, ahol kellő időben közreadják a részleteket, a fóliázó partner pedig már felkészülten várja a szombat esti munkát.

Zengő Zoltán a frissen felújított, de már kinőtt – már készül már a 2500 négyzetméteres, a 6 kamiont egyszerre befogadni képes új bázis – főhadiszálláson beszélt erről, ahol hazánkban egyedülálló verseny-szimulátort is megvalósítanak az oktatási központ mellett. Előbbiben autóversenyző, utóbbiban adat- és versenymérnök-képzést végeznek majd, hiszen a Zengő Motorsport privát csapatok között egyedülálló módon az utánpótlás-neveléssel is foglalkozik.

Azért is nagyon várják már a Hungaroringet, mert a Pau-i szezonnyitó kivételével még nem volt igazi verseny, hiszen a Nürburgringen a rajt előtt fél órával fújták le a rajtot a gumiszállító Goodyear hibájából. A cég a legkeményebb (vázszerkezet, gumikeverék) abroncsai nem bírták az igénybevételt, Nagy Dániel autóján csak szálszakadásos lett a gumi a gyakorlás során, Robert Huff kocsiján levált a futófelület; Dániel elmondása szerint olyan erősen vibrált az egész autó, hogy az befolyásolta a szemének fókuszálását, ezért visszavett a tempóból, csapattársa nem így tett. A Goodyear nem tudja, mi okozta a problémát azoknál az abroncsoknál, amelyek elméletileg a legtartósabb termékei.

Nagy Dániel elmondta, hogy ég és föld a WTCR és az elektromos ETCR versenyautó vezetése, utóbbi kétszer olyan nehéz és kétszer olyan erős, ráadásul rengeteg korábbi világbajnok van a mezőnyben, akik a legkisebb hibát is azonnal és könyörtelenül kihasználják. Robert Huff szívesen jön a Hungaroringre, hiszen Nagy-Britanniában hasonló stílusú pályákon nevelkedett, és itt részben a hazai közönség segítségével mindig erején felül teljesít a Zengő Motorsport.