Fotó: Pesthy Márton/Napló

Az elmúlt közel negyedszázadban inkább egyfajta évadzáró versenyként, meghívásos raliként szerepelt a honi versenynaptárban a kedvelt futam, ám a pandémia miatt nagyot fordult a helyzet, hiszen szezonzáró száguldás lett a viadalból, ráadásul a Veszprém környéki pályákon dőlhetett el az is, ki lesz az idei bajnok. A főszereplők bele is csaptak vasárnap reggel: a várpalotai 11 kilométeres szakaszon Turán Frigyes kezdett a legjobban, ami óriási erőt adhatott neki, hiszen ezután megnyerte az összes gyorsasági szakaszt. Mindegyiken a leggyorsabb volt, kivéve a harmadikat, a Nagylőtéren, ahol bombát találtak, és a lőszer hatástalanítása miatt a szervezők törölték a szakaszt.

Turán a nap végére közel 14 másodperces előnyt harcolt ki magának azzal az Erik Caisszal szemben, aki Európa-bajnoki futamról, a Kanári-szigetekről érkezett a veszprémi lőtérre. A cseh ralis kőkeményen küzdött a pályákkal, Fordja szó szerint állta a sarat, és végül a 2. helyet csípte meg.

A dobogó harmadik fokát Bútor Róbert érdemelte ki, aki ugyan nem akarta, de estére róla is sokat beszéltek a verseny után. Néhány másodperccel, de lecsúszott a dobogóról és így 4. lett, míg a power stage-en a teljes mezőnyt tekintve az abszolút 7. helyre futott be Hadik András. Vissza Bútorékhoz: nagy volt a kavarodás az értékeléssel kapcsolatban, hiszen nem igazán lehetett tudni, hogy az abszolút 2. helyen végző Cais és a 3. Bútor eredménye beleszámít-e a bajnoki értékelésbe vagy sem. A dobogón kiderült: nem, így Hadik lett a második, és a power stage-en is szerzett egy pontot, így azzal az egyetlenegy ponttal, de megnyerte a 2020-as bajnokságot. Az ORC mezőnye szintén pontot tett a bajnoki latolgatások végére. A Mikulás-rali legjobbja Hevesi István lett, aki több mint egy perccel előzte meg Bacsa Tamást. A harmadik helyre Rongits Attila érkezett, aki mindezen sikerek mellett az ORC bajnoki elsőségének is örülhetett Hannus László társaságában.

A 24. Taxi4 Mikulás-rali végeredménye (élmezőny): 1. Turán Frigyes–Bagaméri László (Volkswagen Polo Gti R5) 49:30.5, 2. Erik Cais–Jindriska Zakova (Ford Fiesta R5 MKII) +13.7, 3. Bútor Róbert–Tagai Róbert (Skoda Fabia R5) +26.7, 4. Hadik András–Kertész Krisztián (Ford Fiesta R5 MKII) +28.8, 5. Vincze Ferenc–Bacigál Igor (Skoda Fabia Rally2 Evo) +30.1, 6. Velenczei Ádám–Szőke Tamás (Skoda Fabia Rally2 Evo) +33.4.