Nagy kontrasztot jelent a csillogó-villogó Monacóból átrepülni Barcelonába. Másrészt viszont a monacói nagy felhajtást és celebfelvonulást követően egy kicsit megpihenhet mindenki és visszatérhet a komfortzónájába. Barcelonában mindenki mindent jól ismer, s a fogadtatása a Forma-1-nek Spanyolországban szintén várakozáson felüli, amit Fernando Alonso idei kitűnő szereplésének is köszönhető. A Red Bull dominancia Monacóban is folytatódott, igaz csak Max Verstappen révén. Miközben a holland simán nyert a szűk utcákon tartott futamon, Sergio Perez szombati vezetői hibája miatt vasárnap a mezőny végéről rajtolva ott is ért célba. 2022-ben Barcelonában a bikások szerezték meg az első két helyezést. George Russell csípte el az utolsó dobogós helyet. A szintén helyi Carlos Sainz a negyedik helyre tudta célba gurítani a piros Ferrarit. Érdekes módon a Ferrari utoljára 2013-ban szerezte meg az első helyet a katalán pályán, az idei évben hasító Fernando Alonso révén. Ha viszont Alonso most nyerni tudta hazai közönsége előtt, az Aston Martinnak szerezné meg első győzelmét és az azzal járó dicsőséget.

A két futam között derült ki, hogy a domináns Red Bull három fontos munkatársát veszíti el a közeljövőben. A legfontosabb közülük is Rob Marshall, aki a McLarennél lesz technikai igazgató. Úgy tudni, hogy a szakember dolgozott volna a bikások 2026-os autóján. Két másik szakember pedig a Ferrarihoz távozik Milton Keynes-ből. Ez utóbbi miatt állítólag Laurent Mekies azonnal távozhat a Ferraritól, hogy felkészüljön 2024-es feladatára, az AlphaTauri csapatvezetőjeként. Mivel várhatóan minden csapat elviszi az első nagy fejlesztéseket Barcelonába, kiugróan más eredmény várhatóan nem fog születni a szezon elejéhez képest. A lapokat alaposan megkavarhatja az időjárás Barcelonában is. A különösen esős európai tavasz itt Spanyolországban is belerondíthat a hétvége eseményeibe. Jelenleg csak vasárnapra ígérnek elszórtan zivatarokat a pálya környékén, de bármi megtörténhet.

Mi történt tavaly?
2016 után Max Verstappen ismét felállhatott a dobogó legfelső fokára Barcelonában, miután nagy harcban elsőként ért célba a címvédő világbajnok. A Red Bull dupla sikernek örülhetett, Sergio Perez lett a második. A dobogó harmadik fokára George Russell léphetett fel. Míg a Ferrari domináns teljesítményt tett le a szombati időmérő edzésen, vasárnapra már csak árnyéka volt önmagának. Az első és harmadik helyről rajtoltak el pilótái, s Charles Leclerc kiesett, míg Carlos Sainz a negyedik lett.

A verseny és a pálya
Ez a versenypálya igazán próbára teszi az autók aerodinamikáját, hiszen gyors és lassú kanyarkombinációkkal van tele. A hosszú célegyenes után erősen kell fékezni az első kanyarba menet, s ez azon kevés lehetőségek egyike, ahol előzni lehet a pályán.
Idénre újabb változtatást hajtottak végre a nyomvonalon, hiszen a sokak által kritizált utolsó hajtűkanyar mellett a régi vonalvezetést is visszaállították az eredeti formájára. Ezzel lehetőséget teremtettek arra, hogy az adott verseny szervezői eldönthessék, hogy mely nyomvonalon rendezik meg az adott viadalt. A régi nyomvonal kialakításával a szervezők visszatértek a gyökerekhez és egy jóval ritmusosabb Forma-1-es futam várható a hétvégére.
A 66-körös Spanyol Nagydíj június 4.-én 15 órakor veszi kezdetét. A pálya hossza: 4,657 km, a teljes versenytáv 307,236 km.