Színes, TFT-kijelzős műszeregység tájékoztatja a vezetőt

Miközben a V7-es modellcsaláddal komoly sikereket könyvelhet el a Piaggióhoz tartozó gyártó, kár lenne vitatni, hogy a Guzzi palettája az utóbbi években alaposan beszűkült. A California, az Audace és az Eldorado típusokat is kivezették a gyártásból, illetve a Stelvio, a Norge és a Griso is utód nélkül maradt, ami azt jelenti, hogy különösen nagy feladat hárul a V100 Mandellóra.

A nyártól kapható gép kapcsán a Moto Guzzi az 1976-os és 1981-es Le Mans modelleket említi, mint szellemi elődöket, azt azonban szemmel láthatóan el akarták kerülni, hogy retrómotorral rukkoljanak elő. A modern szabású, nappali fényt is felvonultató LED-es fényszóró a kisméretű plexivel határozza meg leginkább a modell karakterét, míg a márka sok klasszikus motorjához hasonlóan a tank íve itt is az erőforráshoz vezeti az ember tekintetét. Merthogy az újdonságnál is az egyik legfontosabb alkotóelem a motorblokk!

A kiálló, vaskos blokk őrzi a Guzzi tradícióit, a nagy túramotorokhoz hasonlóan a Mandello szélvédője is elektromosan mozgatható. Igényes, hímzett kárpitozást kapott az ülés, a topverziót elektromosan állítható Öhlins rugózóelemekkel látják el

A hagyományokhoz hűen hosszában kerül beépítésre a termetes V2-es, amely teljesen új fejlesztésű egység. Az 1043 cm3-es erőforrás 115 lóerős teljesítménye nem különösebben sok ekkora lökettérfogatból, de a 105 Nm-es forgatónyomaték figyelemre méltó, főleg, hogy már 3500-as percenkénti fordulattól lehívható. Az erő továbbítását hatfokozatú sebességváltó és kardánhajtás végzi, utóbbi érdekessége pedig az, hogy a bal oldalon lévő alumínium lengővilla a kardán háza, így a motor jobb oldalán semmi sem takarja az egészen különleges rajzolatú felnit. Egy mai motorkerékpárnál ugyanakkor az elektronikai segédek is egyre fontosabbak. Mivel a konszerntárs Aprilia egészen kiemelkedő fejlesztéseket tett le az asztalra az elmúlt években, nem meglepő, hogy a Mandello is komoly elektronikai csomaggal büszkélkedhet. A rendszer agya a Marelli 11MP ECU, amely egy 6 tengelyes érzékelőtől gyűjti be a legfontosabb adatokat. A 4 fokozatban állítható kipörgésgátló mellett kanyar-ABS és kanyarfényszóró, tempomat, gyorsváltó és szabályozható motorfék alkotja a segédek gerincét, a vezető pedig 4 menetprogram közül is választhat.

Iparművészeti alkotásnak is beillik a lengővillában futó kardánhajtás

A Mandello egyik legérdekesebb pontja, az aktív aerodinamika részben ehhez kapcsolódik – a Guzzié az első sorozatgyártású motorkerékpár, amelyet mozgatható légterelőkkel vérteztek fel. A rendszer lényege, hogy a sebesség vagy a kiválasztott üzemmód függvényében önállóan nyílnak vagy záródnak a tank két oldalán elhelyezett aerodinamikai elemek, amelyek a stabilitást növelik. Ha ez nem lenne elég, a szintén csúcstechnikának számító, opciós Öhlins Smart EC 2.0-ás futóműelemek is képesek alkalmazkodni a körülményekhez. A rendszer folyamatosan értékeli az út felől érkező jeleket (úthibák, kanyarok stb), és annak megfelelően állítja a csillapítást. Az újdonság az 5 colos, TFT-kijelzős műszerfal miatt is kiérdemli a high-tech jelzőt: Bluetooth-on keresztül a Moto Guzzi MIA alkalmazás segítségével okostelefon-kapcsolatra képes, és a hívások kezelése mellett a navigálás sem jelent problémát a műszeregységnek. Utóbbi azt jelenti, hogy az okostelefonon futó célbavezetést tükrözi a rendszer.