A matt fekete fényezés passzol a leginkább a Slimhez, de fényes feketében és pirosban is elérhető A matt fekete fényezés passzol a leginkább a Slimhez, de fényes feketében és pirosban is elérhető

Kicsit köszörül az önindító és máris beröffen a Harley 103 hüvelykes, azaz 1690 cm3-es erőforrása, ami nem is passzolhatna jobban egy olyan motorhoz, amely a II. világháború utáni bobberek stílusát képviseli. Léghűtés és tolórudas szelepmozgatás felel a klasszikus vonalért, miközben a hangja az egyik legmarkánsabb, amit egy V2-esből ki lehet hozni az emissziós és zajhatárértékek sárba tiprása nélkül. A 134 Nm-es blokk első pár ütemébe az egész masina és vele együtt a motoros is beleremeg, de akkor sem csökken sokat a V2-es „masszázsa”, amikor már gurulunk. Az ok egyszerű: a Harley annyira klasszikus motort akart építeni, hogy gumiágyazás helyett egyszerűen mereven építették rá a blokkot a vázra.

Ő volna a Softail család vékony modellje

Az amerikai gyártó szokásához hűen ezúttal sem adta meg a modell maximális teljesítményét, ami ez esetben meg is bocsátható, ugyanis a 134 Nm-es nyomaték az igazán érdekes adat. De igazság szerint kell is a nyomaték, elvégre 304 kg-os motoron ülünk, vagyis teletankolva bizony már több mint négy mázsás a vezetővel együtt. Szerencsére az erőre nem lehet panaszunk, legalábbis cruiseres viszonylatban semmi szégyenkeznivalója nincs a Softail Slimnek.

Ez a látvány fogadja a vezetőt: széles tank üzemanyagszint-jelzővel a kupakban, merevítős kormány, félhold alakú lábtartók és hurkás bőrülés Ez a látvány fogadja a vezetőt: széles tank üzemanyagszint-jelzővel a kupakban, merevítős kormány, félhold alakú lábtartók és hurkás bőrülés

A sebességmérő alsó részébe épített kis kijelző a fordulatszámról is tájékoztat, s bizony 2000-nél már simán feljebb kapcsolhatunk. Könnyedén gyorsul az autópályán megengedett értékre még úgy is, hogy hatfokozatú váltója nagyon hosszúra áttételezett. De ekkor már nem kellemes a vezetőnek, hiszen a szélvédelem gyakorlatilag a nullához közelít. Hosszú utakra amúgy sem valószínű, hogy bárki is vállalkozna a Slimmel, mert az extraalacsony ülés (658 mm) és az előretolt kormány miatt gyakori megállásokkal és nyújtózásokkal érdemes számolni, pedig a 18,9 literes üzemanyagtartály még úgy is nagy hatótávot engedélyez, hogy 6,0 litert könnyedén benyakal a nagy V2-es.

Jellegzetes hangja van a TwinCam 103B blokknak. A 98,4 mm-es furat jól mutatja a gigászi méreteket Jellegzetes hangja van a TwinCam 103B blokknak. A 98,4 mm-es furat jól mutatja a gigászi méreteket

Egyébként a Softail Slim a keskeny hátsó gumi miatt (innen a Slim, azaz vékony elnevezés) meglepően kis erővel dönthető, egyedül a méretes lábtartó trepnik okán érdemes elővigyázatosnak lenni. Amivel barátkozni kell, az a kátyúk kerülgetése, mert az alkar vastagságú teleszkópok ellenére a kis döccenőket is megérzi a motor. Ami pedig a fékeket illeti, ez a modell is tipikus Harley. Ha rendes fékerőt szeretnénk, nem elég két ujjal hozzányúlni a fékkarhoz, meg kell markolni erőből, ugyanis előre 292 mm-es szimpla féktárcsa került. A biztonságot azonban már a H-D sem veheti félvállról, így blokkolásgátlóval is ellátja az újdonságot.

A stílusosság ezúttal sem mondható olcsónak

A milwaukee-i márkával kapcsolatban gyakran elhangzik, hogy vásárlói nemcsak motort, hanem életérzést is vesznek. Ha végignézzük a Softail Slimet, ezzel a kijelentéssel nem is lehet vitatkozni, mert szinte hihetetlen, hogy sorozatgyártásban ilyen motor készül. Például a tank és az ülés sarka között egy kis hézagot hagytak a tervezők, hogy a vezető az ülésből láthassa a blokk szelepfedelét. De itt van a vágott sárvédő és a merevítős Hollywood kormány, amelyek a H-D háború előtti modelljeinek jellemzői voltak, hogy a sűrűn küllőzött felnikre húzott ballonos abroncsokat vagy az opciós, matt fekete fényezést ne is említsük.

Emellett érdemes megnézni a hátsó fényforrásokat is. A sárvédőből oldalra egy-egy kis konzol nyúlik ki, melyen kerek lámpák vannak piros burával, s ebben van elrejtve az index, a helyzetjelző és a féklámpa is.

Vannak tradíciók melyeket itt nem lehet felrúgni. Ilyen például a szíjhajtás Vannak tradíciók melyeket itt nem lehet felrúgni. Ilyen például a szíjhajtás

A Harley természetesen a Softail Slimet sem diszkontáron kínálja, hiszen áfa és regisztrációs adó nélküli alapára alulról súrolja az ötmillió forintot, viszont a Blackline kivitel az összes Softail modellnél olcsóbb.

Kevés motor van, amelyik ennyire vonzza a tekinteteket. A tartozékok között utasülés is szerepel Kevés motor van, amelyik ennyire vonzza a tekinteteket. A tartozékok között utasülés is szerepel

TETSZETT
stílusos megjelenés
gyönyörű részletek
nyomatékos erőforrás

NEM TETSZETT
úthibaelnyelő képesség
magas ár

ÖSSZEGZÉS
A Harley kínálatának egyik legvagányabb darabja a Softail Slim, szinte lehetetlen észrevétlennek maradni vele. Kényelmén és rugózásán még volna mit javítani, de meglepő módon még városban is könnyű vele manőverezni.

Harley-Davidson Softail Slim
Lökettérfogat: 1690 cm3
Hengerek/szelepek: V2/4
Max. teljesítmény: nincs adat
Max. nyomaték: 134 Nm 3000/min
Sebességváltó: hatfokozatú
Hossz./szél./mag.: 2395/990/1100 mm
Tengelytáv: 1636 mm
Ülésmagasság: 658 mm
Üzemanyagtank: 18,9 l
Fék elöl/hátul: 292/292 mm tárcsa
Száraz tömeg: 304 kg
Tesztfogyasztás: 6,0 l/100 km
Alapár: 4 828 150 Ft*
*áfa és regisztrációs adó nélkül, 305 Ft/euró árfolyamon

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!