Személyre szabható, kétrészes műszerfal jellemzi az NT1100-ast, a modell AndroidAuto- és Apple CarPlay-kompatibilis

A japán márka valaha igazi túramotor-nagyágyúnak számított, a kínálat állócsillagának tartott Gold Wing mellett ott feszítettek a szalonokban a Pan European és a Deauville modellek is. Azonban a piac átalakult és egyre inkább a túraendurók felé fordult a közönség, így aztán a jól csengő típusnevek szép lassan eltűntek a süllyesztőben. Koji Kiyono, az NT1100-as projektvezetője szerint éppen a Pan European és a Deauville mögött tátongó lyukat foltozza be az újdonság, amely egy high-tech, odern túramotor, méghozzá az Africa Twin alapjaira építve – a váz itt is az acélból készülő, dupla bölcső, csavarkötéssel rögzített alumínium segédvázzal.

Alapesetben a nappali fény világít, a tompított fényszóró szürkületkor kapcsol be

Ahogyan a BMW-nél az 1250-es boxermotor az univerzális erőforrás, a Hondánál egyre inkább úgy tűnik, hogy az 1100-as sorkettes kapta ezt a szerepet. Az NT1100-ast is a jól ismert, nagy kéthengeres hajtja, sőt, a nemzetközi szaksajtó már tényként kezeli, hogy egy újabb típusban, a CB1100-as utódjában is ez a blokk dolgozik majd. A 106 lóerős, két kiegyensúlyozó tengelyes erőforrás tulajdonképpen minimális változtatásokkal (módosított sűrítési aránnyal) kerül a friss modellbe, csupán a kipufogórendszert és a légbeömlőket kellett hozzáigazítani az új konstrukcióhoz. Ahogyan az Africa Twinhez, úgy az NT-hez is elérhető a Honda 6 fokozatú, duplakuplungos váltója – több mint meglepő, hogy a konkurencia nem kínál még hasonlót sem. Ugyanakkor a jövevény nem büszkélkedhet elektromos futóműállítással, helyette egy viszonylag klasszikus rendszert használnak, a 43 mm-es fordított Showa villa rugóútja 150 mm. Hogy minél egyszerűbb legyen a pillanatnyi terheléshez igazítani a futóművet, a központi rugóstag előfeszítése hidraulikusan, szerszám nélkül állítható. Érdekesség, hogy a felnik keresztküllős szerkezetűek, vagyis az öntött ágak nem derékszögben, hanem átlósan kapcsolódnak a ráfhoz, aminek az az előnye, hogy csökkentik az úthibákból adódó rezgéseket. A magas szintű komfort amúgy is prioritás volt, ennek jegyében többek között egy 5 lépcsőben állítható plexivel vértezik fel az újdonságot.

Az opciós listáról többféle kiegészítő választható, a topcase 50 liternyi csomagot fogadhat be

A Honda korábban már többször hangsúlyozta, hogy az Africa Twin technikai értelemben ugyanúgy topmodellnek számít, mint a Gold Wing vagy a Fireblade, ami azt jelenti, hogy az NT1100-as is a legfejlettebb motorok közé tartozik. Eleve van egy 6,5 colos képátlójú, személyre szabható műszeregység, amely AndroidAuto- és Apple CarPlaykompatibilis, de említhetjük a nappali menetfénnyel kiegészített LED-es fényszórókat, az automatikusan kikapcsolódó irányjelzőket, a vészfékezés esetén működésbe lépő vészvillogókat, a tempomatot vagy az USB-csatlakozót is, melyek egytől egyig az alapfelszereltséghez tartoznak. A vezetéstámogató segédek sora is komplett, hiszen a 3 fokozatban állítható kipörgésgátló mellett a teljesítményt és a motorfék mértékét is 3 lépcsőben szabályozhatjuk, aki pedig sportosra szeretné venni a figurát, gyorsváltót is rendelhet. Így aztán a 4 899 000 Ft-os alapár és a DCT-váltós kivitel 5 349 000 Ft-ja sem tűnik túlzásnak.

Honda NT1100
Lökettérfogat: 1084 cm3
Hengerek/szelepek: S2/8
Max. teljesítmény: 75 kW (102 LE) 7500/perc
Max. forgatónyomaték: 104 Nm 6250/perc
Sebességváltó: hatfokozatú
Tengelytáv: 1535 mm
Ülésmagasság: 820 mm
Üzemanyagtank: 20,4 l
Gumi elöl/hátul: 120/70 R17/180/55 R17
Menetkész tömeg: 238 (248) kg
Alapár: 4 989 000 (5 349 000) Ft
Zárójelben a DCT-váltós modell adatai.