Yuichi Yoshizawa és Yoshikazu Ueda alkotása a Departed

Teljesen kézenfekvő, hogy a japán motorépítő műhelyek saját országukból származó gépekkel dolgozzanak. A mindössze hat évvel ezelőtt alapított Custom Works Zon azonban eddig Harley-Davidson átiratokkal szerzett magának hírnevet, modelljeik pedig annyira mély hatást tettek a BMW-re, hogy őket kérte fel a német gyártó, hogy építsenek egy merész, stílusos gépet új boxermotorjuk köré.

A gép legszélesebb pontja a két hengerfej. A pletykák szerint 1800 cm3-es a blokk!

Természetesen nem egy öncélú projetkről van szó: a BMW ugyanis beszáll a cruiser-bizniszbe, méghozzá egy olyan géppel, melynek erőforrását a Yuichi Yoshizawa és Yoshikazu Ueda által épített, Departed elnevezésű alkotásában láthatjuk először. Ha hinni lehet a pletykáknak, a klasszikus, lég-olajhűtéses kéthengeres 1800 cm3-es lökettérfogattal rendelkezik – ezzel az új cruiser lehetne a legnagyobb hengerűrtartalmú BMW motorkerékpár.

Kézi munkával, acéllemezekből hajlították a tankot

A japán csapat két korszakot is felelevenített a tanulmánymotorral, egyrészt oldalnézetből Ernst Henne az 1920-as és 1930-as években rekordokat döntő járműveire emlékeztet. A nagyméretű – elöl 21, hátul 26 colos – mart alumíniumkerekeit viszonylag keskeny gumiabroncsokkal párosították, a „girder” villa alapanyaga pedig szintén tömör alumínium. Az acélcsőből készült hátsó lengőkart a térhálós vázra rögzítették, hogy a felfüggesztés rejtve maradjon. Ebbe a csőhálóval megerősített vázszerkezetbe helyezték a nagyméretű blokkot, amely a 60-as évek BMW boxereinek külső jegyeit viseli magán.

Az üzemanyagtartályt, az ülést és a burkolatot mind acéllemezekből, kézi munkával alkották meg. Hogy a BMW Motorrad átvesz-e egyes formai megoldásokat a Custom Works Zon gépéről, az egyelőre még a jövő zenéje, mindenesetre nem lennénk meglepve, ha néhány részletet viszontlátnánk a sorozatgyártású, bajor crusieren.