Fellélegezhetnek azok, akik történetesen 660 köbcentis sportmotorra vágynak, hiszen az Aprilia hosszas tanulmányozgatás után végre piacra dobta az RS660 modelljét, így végre az olaszok kínálatában is van egy gép a kicsi- és a nagy gépek között. A 660 köbcentis kéthengeres úgy készült, hogy az 1,1 literes V4-es blokk első hengersorát tartották meg, az előredöntött blokk javítja a tömegeloszlást.

A csúcsteljesítmény 100 lóerő (10 000/perc), a maximális nyomaték 67 Nm (8500/perc), de a nyomaték 80%-a már 4000/perctől, 90%-a már 6250/perctől a vezető rendelkezésére áll. Változó szívócső-hossz javítja a kéthengeres blokk lélegzését a középső- és magas fordulatszám-tartományban. Öt üzemmód áll a vezető rendelkezésére, ezek közül három közútra, kettő versenypályára optimalizált, széria a kanyar-blokkolásgátló. Az extrák között olyan csemegéket találni, mint az Akrapovic kipufogó, vagy fordított kapcsolást lehetővé tevő szoftverfrissítés.