Hivatalosan is bemutatkozott a Honda CRF1100L, az Africa Twin nevű motor új generációja, amely nagyobb erőforrással, de alacsonyabb tömeggel jön. Magasabban hordja az orrát, de a légterelő plexi kisebb lett, a digitális kijelző immár 6,5 colos képátlójú, a rendszer pedig Android Auto és Apple Carplay csatlakoztatást is kínál a Bluetooth-kapcsolat mellett.

A motorkerékpárok számára 2020-tól kötelező Euro 5-ös károsanyag-kibocsájtási szint elérése érdekében újratervezték az erőforrást. Alumínium hengerperselyek, új hengerfej és 998-ról 1084 köbcentire növelt lökettérfogat a legfontosabb jellemzők, amelyek 102 lóerőre (7500/perc) növelik a teljesítményt és 105 Nm-re (6250/perc) a nyomatékot, ami 7, illetve 6%-os javulást jelent. Az ügyfelek körében népszerű – 50%-os részarány Európában – DCT duplakuplungos váltónál javítottak a kanyarfelismerés funkción, ami a gyár szerint D és S módban eredményez finomabb üzemet.

Az új fővázhoz csavarozott (korábban hegesztett) alumínium segédkeret tartja a blokkot, a teljesen alumínium hátsó lengőkar ugyanaz a forma, mint a CRF450R krosszmotornál – csak a méret lett nagyobb jelen esetben –, a kisebb kézvédők és kartervédő összesen 5 kg-ot spórol az elődhöz képest, a nagyobb teljesítmény jóvoltából 10%-kal javult a tömeg/teljesítmény arány. A korábbinál lejjebb került a nyereg, az alap magasság 87 helyett 85 centi, amitől lefelé (83 cm) és fölfelé (89 cm) is el lehet térni.

A felfüggesztés lényegében változatlan, elöl 45 mm-es Showa villák találhatóak 23 centis rugóúttal, a hátsó Showa rugóstag 20,5 centis kerékmozgást engedélyez. Elöl 21, hátul 19 colos küllős felniket használnak, elöl négy dugattyús nyereg szorít egy 310 mm-es féktárcsát, hátul egydugattyús a nyereg és 256 mm-es a tárcsa, a kanyar-ABS széria. Alapfelszerelésként kapja a tempomatot, a kikapcsolható egykerekezés-gátlót, az automatikus index-visszavételt a 2020-as Honda Africa Twin, amelynek természetesen van Adventure Sports kivitele is.

Ennek 24,8 literes tankja 500 km-t meghaladó hatótávolságot tesz lehetővé, szélesebb az első burkolat, öt fokozatban állítható a plexi magassága, és alapáron kapja a markolatfűtést. A fordulófény a döntés mértékében növeli a fényszóró kévéjének szélességét, extraként választható a Showa elektromosan állítható felfüggesztése. Ebben hat üzemmód közül lehet választani, a tour, urban, gravel és off-road mellett két, a használó által programozható állás van, az elektronika pedig hat tengely mentén vizsgálja a motorkerékpár mozgását a beavatkozáshoz.