Japánban megkezdődött a Subaru WRX sportszedán S4 változatának a forgalmazása. Az utónév nem az Audi hasonszőrű típusára utal, hanem négy tulajdonság angol megfogalmazásának összesítése: Sports performance, Safety performance, Smart driving és Sophisticated feel.

A hangzatos körítésen kívül a vásárló még 32 lóerővel nagyobb teljesítményű motornak örülhet, hiszen a WRX S4 kedvéért a 2,0 literes turbómotor teljesítményét 300 lóerőre növelték, a maximális nyomatéka 400 Nm – a normál WRX-ben ugyanez a blokk 268 lóerőt és 350 Nm-t tud. Érdemes megemlíteni, hogy a WRX STI-be szerelt 2,5 literes turbós boxer teljesítménye több is, meg nem is az S4 tudásánál: 305 lóerő/393 Nm.

Ami miatt mégse lehet felhőtlen a WRX S4 vásárló öröme, az a váltó: nincs kézi kapcsolás, csak fokozatmentes automatával adják az új motort. Ez még önmagában nem lenne nagy probléma, hiszen van Sport# üzemmód 8 előre programozott áttétellel, de ez azt is jelenti, hogy elektromos rögzítőfék van a fedélzeten. Kézifék hiányában meg nincs kézifékes forduló sem.

De nem csak a motort, hanem az egész autót átnézték a mérnökök, és például merevebb kormánymű-rögzítést használnak a kormány-visszajelzés javítása érdekében, a karosszériavázat tovább merevítették a fontos csomópontoknál használt nagy szilárdságú acéllal, ami miatt csökkent is a váz tömege – azt nem árulták el, pontosan mennyivel. Az utastérben sportülések, illetve zongoralakk-fekete betétek és piros varrások teremtenek sportos hangulatot. A Subaru kamerás aktív biztonsági rendszere az eddiginél nagyobb látószögben vizsgálja a kocsi előtti területet – ez hamarosan a japánok többi modelljében is megjelenik majd.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!