Hamarosan újra visszaáll a házon belüli rangsor a Mercedesnél, az tehát csak ideiglenes zavart okozott, hogy a Kecskeméten készülő négyajtós kompakt kupé, a CLA méret tekintetében túlszárnyalja a C-osztályt, mégpedig 39 mm-rel.

A soron következő modellváltás során újra a méltó helyére, azaz a kompakt és a nagyautó közé kerül majd a középkategóriás limuzin, amelynél a jelenleginél nagyjából 10 centivel lesz hosszabb. Sportosabb lesz a megjelenés, nem csak a formavilág, de az arányok változása miatt is, az utastérhez képest előrébb kerül az első tengely, hosszabb lesz a motorháztető.

A teljesen új karosszéria a jelenlegitől gyökeresen eltérő technikát takar, az új C-osztály ugyanis már a Mercedes új generációs alapját használja, amely az S-osztályban debütál, de a soron következő modellváltásnál majd az E-osztály alá is kerül majd. A lemezek alatti alkatrészek uniformizálása miatt csökkennek a gyártási költségek, ami úgy jelentkezik majd a vásárló felé, hogy rengeteg aktív biztonsági segéd lesz majd a következő C-osztályban.

A középkategóriás limuzin prototípusát egyébként egy új Viano prototípussal együtt sikerült lefényképezni, amint épp tipikus „a szabályok miránk nem vonatkoznak” stílusban egy buszmegállóban megálltak az álcázott autókkal a tesztpilóták. Úgy látszik, a csillag szabályszegésre kötelezi a sofőrt, még ha a rendszám alapján nem is gyári tesztautóról van szó; az álcázott C-osztály rendszáma Augsburg városára utal, ahol például a Faurécia nevű beszállítónak van kipufogórendszer-gyára.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!