Vádat emeltek Rupert Stadler, az Audi egykori vezetője és három másik korábbi alkalmazott ellen csalás, hamis állítások okirati hitelesítése és fogyasztókat megtévesztő reklámok miatt, 23 további gyanúsítás ellen még folyik a nyomozás. Az ügyészség többek között azt is felrója a korábbi cégvezetőnek, hogy noha a Volkswagen konszern már 2015 szeptemberében elismerte, hogy nem felelnek meg az előírásoknak a TDI-motorjai, ennek ellenére folytatta azok forgalmazását. Stadler több hónapot töltött börtönben, a Volkswagen konszern ekkor szüntette meg munkaszerződését.
A három másik, meg nem nevezett korábbi Audi alkalmazott – a hírek szerint Wolfgang Hatz, a motorfejlesztés egykori vezetője is köztük van, ő 2017-2018-ban több hónapot töltött előzetes letartóztatásban – az Audi, Porsche és Volkswagen által használt dízelmotorok fejlesztésével foglalkozott.
Az Audi közleményt adott ki, miszerint a cég, az alkalmazottak és a részvényesek érdeke, hogy tisztázzák az ügyet, és feltárják, mi vezetett a TDI-botrányhoz.