A gyorsan a helyszínre érkező tűzoltóknak köszönhetően a körülményekhez mérten kis károk keletkeztek a szerda reggeli robbanásban, a GM akkumulátor-fejlesztő központjában. Egy olyan kamrában történt a robbanás, amelyben extrém időjárási körülményeket szimuláltak, a kórházba szállított mérnök kémiai égést szenvedett – ő egyébként a veszélyes területen kívül tartózkodott a robbanáskor. Utóbbi erejére jellemző, hogy egy 8 inch vastag, azaz 20 centi vastag is kiszakadt a helyéről.

A kérdéses kamrában egyébként nem az Ampera/Volt LG Chem által gyártott lítium-ion akkumulátorát, hanem a hamarosan piacra kerülő elektromos Chevrolet Spark szintén lítium-ion telepét tesztelték. Utóbbi az A123 Systems terméke, a beszállító egyelőre nem kommentálta az esetet. Itt érdemes még megemlíteni, hogy a Fisker Karma kudarca a Consumer Reports szervezetnél is az A123 által készített akkumulátornak volt köszönhető. A GM akkumulátor-fejlesztőközpontját 2009-ben bővítették ki, 160 tesztet lehet elvégezni, 42 időjárási kamra található itt.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!