Noha 5,5 helyett csak 4,0 liter lökettérfogatból gazdálkodik a legújabb Mercedes-AMG E 63, ennek ellenére a teljesítménye még tovább emelkedett, az S változat a maga 612 lóerejével a valaha volt legerősebb E-osztály. Alaphelyzetben 571 LE/750 Nm, az S-ben 612 LE/850 Nm a csúcsteljesítmény. Ez is közrejátszott abban, hogy immár alapfelszerelésként adják az AMG által készített 4Matic+ összkerékhajtást, ami viszont elképesztő gyorsulási adatokat eredményez: az erősebb változat 3,4, a gyengébb 3,5 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h-s sebességre. A korábbinál könnyebb előcsalogatni a rajtprogramot, a Sport, Sport Plus és Race programban elég a féket és a gázt egyszerre taposni, és máris aktív.

Mercedes-AMG E 63 S 4MATIC+, Interior ;Kraftstoffverbrauch kombiniert: 9,2 – 8,9l/100 km; CO2-Emissionen kombiniert: 209 - 203 g/km Mercedes-AMG E 63 S 4MATIC+, interior; Fuel consumption combined: 9,2 – 8,9 l/100 km; Combined CO2 emissions: 209 - 203 g/km
Annyi a változás a korábbi AMG-összkerékhajtáshoz képest, ahogy akkor fix 33/67 százalékos volt a nyomaték elosztása a tengelyek között, most pedig szabadon változtatható 0/100 és 50/50 között – elektromos vezérlésű tengelykapcsoló kapcsolja be a hajtásba az első tengelyt. Van olyan üzemmód, amikor semmilyen körülmények között nem kapcsolódik be a hajtásba az első tengely, nem is olyan egyszerű előidézni ezt. Először a 63 S modellre van szükségünk hozzá, a Race üzemmódba kell csavarni a menetprogramot, a menetstabilizálót teljesen ki kell kapcsolni és a váltót át kell tenni manuális módba. Ilyenkor meglepően gyorsan el tudja pusztítani a hátsó abroncsait az autó, nem utolsósorban az elektronikusan vezérelt önzáró differenciálmű segítségével – alapból egyszerű önzáró differenciálmű van csak a fedélzeten. Természetesen a 9 fokozatú, többkuplungos váltót is felkészítették az ilyesfajta igénybevételre, tehát a futófelületen kívül másban nem nagyon tud kár keletkezni.

Mielőtt a műszaki részletekben és az elképesztő adatokban elfeledkezne az ember, érdemes azt is megjegyezni, hogy teljesen új megjelenést készítettek a V8-as változatnak a formatervezők. Egyfelől 17 mm-rel szélesebbek az első sárvédők, amelyeken szellőzőnyílásokat is elhelyeztek, másfelől mérges lett az autó tekintete annak köszönhetően, hogy kisebb lett a motorháztető mérete, és a fényszóró fölé került egy széles csík. A látványos hűtőrácsbetét és a hatalmas alsó légbeömlők teszik teljessé a képet.
mercedes3
Nem csak a külső megjelenés tér el a hétköznapi változatoktól, van pár extra merevítés a futómű-beköti pontok környékén, egyébként a hátsó híd is eltér a többi E-osztályétól, szélesebb a nyomtáv; itt is alapfelszerelés a légrugózás. A fékrendszer alaphelyzetben körben 360 mm-es acél tárcsákat jelent, az S változat elöl 390 mm-es tárcsákat kap, extraként rendelhető karbon-kerámia fék is, amely elöl 402, hátul 360 mm-es tárcsákat használ.

Szokás szerint Edition 1 limitált kivitelben nyit a Mercedes-AMG E 63 S 4Matic+, fekete fényezés, kontrasztos matrica-dekor, mattfekete küllős, fényes fekete peremes 20 colos kovácsolt alufelni és Night csomag teszi gengszterré a megjelenést, az utastérben AMG Performance ülések, sárga dízsvarrással feldobott nappa bőr kárpit és IWC analóg óra teszi teljessé az átalakulást, no és mindenfelé karbon betéteket alkalmaznak. 2017 márciusában kapják meg az első vásárlók autóikat.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!