A Ferrari mítoszhoz hozzátartozik, hogy azokban a pillanatokban, amikor épp zavartalanul üzemel az autó, gyönyörűen énekel, vagy a vezető vérmérsékletétől függően üvölt a motor. Ehhez képest itt van a dél-kaliforniai Electric GT vállakozás, amely egy 1978-as Ferrari 308 GTS-ből készített villanymotoros sportkocsit.

Az igazsághoz hozzátartozik, hogy 10 ezer dollárért lőtték a tűzkáros autót, amelynek a motortere teljesen kiégett, szóval nem nagyon volt értelme gyári állapotában helyreállítani a roncsot, amely a maga gyárilag 200 lóerős teljesítményével inkább csak az akkoriban futó Magnum tévésorozatnak köszönhette népszerűségét, nem kiemelkedő erejének. Szóval volt egy szemrevaló karosszéria, amelyet a legmodernebb műszaki tartalommal töltöttek meg, valószínűleg a zúzdától mentve meg a kocsit.

Erin Hutchinson volt az ötletgazda és finanszírozó (Electric GT), Michael Bream (EV West) és csapata segített a gyakorlati megvalósításban, ami azt jelentette, hogy három darab AC51 HPEVS villanymotort építettek a motortérbe, és a kocsiban elhelyeztek még 48 darab akkumulátort is. A csúcsteljesítmény 465 lóerő és 447 Nm, ami több, mint kétszerese az eredeti V8-as erejének, szóval minőségi csere történt.

Az egyszerűség kedvéért egy váltón keresztül hajtják a hátsó kerekeket a villanymotorok, és mivel a Ferrari váltó nem lett volna elég, egy Porsche G50-egységet alkalmaztak – fejjel lefelé beépítve. Az összesen 30 kWh kapacitású akkumulátor-telep miatt a gyári 1286 kg helyett 1519 kg a saját tömeg; ennek elérése érdekében minden feleslegesnek ítélt extrától megszabadultak, a nem használt alkatrészeket aztán a Ferrari Chat közösségen belül értékesítették, és más autókban szolgálnak tovább.Az Electric GT egy feltöltéssel mintegy 160 km megtételére képes.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!