Másfél évvel ezelőtt hozta nyilvánosságra a svéd Teknikens Värld újság azt a videót, amelyben a Jeep Grand Cherokee felfüggesztésének hangolását kritizálják, mondván az egyfelől lassan, és olyankor is csak igen nehezen tudja teljesíteni a jávorszarvas-tesztnek nevezett kikerülési manővert. A gyár persze tiltakozott a szerinte komolytalan teszt ellen, de a megváltozott körülmények (csökkentett terhelés, ami nem érte el a forgalmiban meghatározott maximumot) és a jelen lévő gyári szakemberek ellenére se javult a helyzet.

Idő közben azonban komolyan módosították a Jeep Grand Cherokee felfüggesztését, a 2014-es modelleknél már javítottak az elektronikus menetstabilizáló működésén, amit persze rögtön kipróbáltak a svédek. A nyári gumikkal szerelt 3.0 CRD változat tömege 2949 kg volt (a forgalmiban szereplő maximum), és így az autó 71 km/órás sebességnél érte el a tudásának határát, ami jelentős javulás a korábbi 61 km/órás tempóhoz képest, illetve a nagy méretű szabadidő-autók között is jó eredménynek számít. A Teknikens Värld szerint a Jeep megértette, hogy mi is a probléma az autóval, és tettek is ellene.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!