Egy évvel ezelőtt kezdték meg a felkészülést az akkumulátoros-elektromos korszakra a Morgan manufaktúránál, ebbe pedig nem csak az XP-1-es prototípus megépítése fért bele, de saját maguk fejlesztették ki a hajtómotort és a teljesítményelektronikát és az akkumulátort is. Ez azért jobb, mint a piacról vásárolni egy megoldást, mert így sokkal nagyobb ellenőrzése van a gyártónak az elektronikus szabályozás felett, illetve a lehető legkönnyebb hajtásláncot tudják készíteni.

A 3 kerekűből épített Morgan XP-1 prototípus például nagyjából olyan nehéz, mint a kiindulási alapot jelentő, a Ford 1, literes EcoBoost turbómotorját használó kiindulási alap, a 2 irányú fedélzeti töltő a CCS szabványt használja és villámtöltést is lehetővé tesz, a töltöttségi állapotról a karosszéria külsején elhelyezett LED-ek tájékoztatnak. Első Morganként a villanyautó kap elektronikus rögzítőféket. Sokat dolgoztak a légellenállás csökkentésén a mérnökök, a benzineshez képest 33%-kal csökkent a Cw érték.

A Morgan XP-1 prototípusával a következő 18-24 hónapot gyakorlati teszteléssel fogják tölteni, a hajtás finomításán felül ez idő alatt véglegesítik majd, hogy pontosan milyen információk jelenjenek meg a digitális műszeregységen, és ez idő alatt készítik fel a munkatársakat is a villanyautók gyártására (erősáramú szerelő továbbképzés).