Biztos alaposan felmérték a piacot a Mazda felelősei, mielőtt rábólintottak az új Mazda2-es kisautó számára készülő 1,5 literes Skyactiv dízelmotor kifejlesztésére. A kisautók kategóriájában az olcsóbb vételár miatt a benzinmotorokat favorizálják a vásárlók, és nagyon a vetélytársaknak se tudja átadni az új motort a Mazda, hiszen annak speciális kipufogója nagy helyigényű, egy átlagos mai kisautó motorterében egyszerűen nem fér az el.

Az 1497 köbcentis négyhengeres legnagyobb teljesítménye 105 lóerő 4000/percnél, maximális nyomatéka 250 Nm 1500-2500/perc között, és külön NOx katalizátor alkalmazása nélkül teljesíti az Euro 6-os károsanyag-kibocsájtási előírásokat. Ezen kívül még azt is megemlíti a Mazda, hogy a japán előírásoknak is megfelel, azaz minden bizonnyal a hazájában Demio néven forgalmazott változatban is elérhető lesz majd.

Arról, hogy milyen benzines Skyactiv négyhengereseket kap majd a várhatóan a Párizsi Autószalonon bemutatkozó Mazda2, ma még nem tudunk sokat. Japánban már az aktuális generáció is elérhető 1,3 és 1,5 literes Skyactiv motorokkal, várhatóan ezeket tartja meg az újdonság is, amely Demio-ként már hamarabb is bemutatkozhat. Az erősen álcázott prototípusokat mutató kémfotókon-kémvideón annyit lehet igazából kivenni a Mazda2 megjelenéséből, hogy az erősen hasonlít majd a Hazumi tanulmányra.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!