Az épp újjászülető Alfa Romeo márka tervei között szerepel egy hátsókerékhajtású Spider piacra dobása, de még a gyáriak se tudják megmondani, hány év múlva készülnek el a Giulia esetén is használt padlólemezre épülő sportkocsival. A Touring Superleggera nevű milánói karosszériaépítő műhely most elkészítette történetének első nyitott autóját, a 2012-ben bemutatott Disco Volante Spyder változatának megalkotásakor az Alfa Romeo mérnökei is segítettek nekik.

A tetőszerkezetnél adtak tanácsokat a gyáriak, szándékosan szabadultak meg a 8C Spyder vászontetejétől, a két darab, egyenként 3,5 kg tömegű karbon-panel könnyű, és elfér a csomagtérben a méretre szabott poggyászkészlet mellett. Azért kapott hatalmas méretű buborékokat az ülések mögött az autó, mert ott rejtőzik a raktér, amely bőséges helyet biztosít a két utasnak.

A Touring hagyományainak megfelelően kézzel formált alumíniumlemezekből készült a karosszéria külső része, karbont a tetőnél és a bukókeretnél használtak – ezzel a megoldásnál sokkal könnyebb a karosszéria felső része, mintha teljes egészében alumíniummal dolgoztak volna. De nem csak az övvonal feletti részt alakították át a Spyder karosszériáján, a nagy méretű motorháztető közepére is került egy karaktervonal, amivel az első, 1952-ben készült Disco Volante-ra emlékeznek.

A Touring manufaktúra mindössze 7 darab Disco Volante Spydert készít, ebből négyet már látatlanban, előre értékesítettek, a képeken látható, és a Genfi Autószalonon is megcsodálható példány egy olyan gyűjtőhöz kerül, akinek a garázsában több más különlegesség mellett ott parkol Gianni Agnelli egykori Ferrari 166 MM típusú autója is.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!