Negyed évszázadon át foglalkozott a Lancia Delta HF Integrale típussal a holland Maturo műhely, ebbe az utcai autók javítása mellett a raliautók építése és versenyeztetése is beleértendő, és most a tapasztalatok alapján elkészítik az autó modernizált változatát – persze csak ha az ügyfél is azt szeretné. Ahogy eddig, ezután is lehetőség lesz a gyári állapot helyreállítására, illetve a legutolsó specifikációjú Group A raliautót is megépítik (a 2022-es holland Classic bajnokságot is egy Maturo Integrale nyerte), és újdonságként ott a Stradale változat.

CREATOR: gd-jpeg v1.0 (using IJG JPEG v62), quality = 90

Ennél a restomodnál kijavítják a kiindulási alapot jelentő autó karosszériáját, a problémás – itt jön a képbe a 25 évnyi rali-tapasztalat – helyeken megerősítik azt, és modern korrózióvédelmet visznek fel. A karosszérián csak a vázszerkezet, a padló és a hátsó sárvédők maradnak gyáriak, egyébként karbonból készült elemeket építenek be. Karbonból készítik a műszerfalat (3D szkenneléssel szerezték meg a pontos kialakítást) és az első kagylóülések vázát. Csak a karosszérián 50 kg-ot spórolnak úgy, hogy közben acél bukókeretet is beépítenek, összességében mintegy 140 kg-ot faragnak le a Lancia Delta HF Integrale tömegéből.

Utóbbiban nagy szerepe van a teljesen karbonból készített belső burkolatoknak, a műszerfal formáját 3D szkenneléssel szerezték meg, az első kagylóüléseket is karbonból készítik el. Nincsenek vakkapcsolók, a megmaradt gombok nagyobbak lettek, a műszeregységben is módosítottak az órák méretén azért, hogy a fordulatszámmérő legyen hangsúlyos. A műhely nagykövete Juha Kankunnen, akinek a nevét viselő üzemmódváltó kapcsolót (verseny-mód…) a középkonzolon helyezik el.

A 2,0 literes turbómotor gyárilag 215 LE/314 Nm teljesítményű, és csak a blokkot hagyják meg belőle. Új a hengerfej, a dugattyúk, a hajtókarok, a teljes befecskendezőrendszer, gördülőcsapágyas turbófeltöltőt építenek be (legfeljebb 1,8 baros töltőnyomás), lecserélik a szívó- és a kipufogósort. Az eredmény 360 LE/500 Nm, amely miatt az 5 fokozatú kézi kapcsolású váltót, a differenciálműveket és a féltengelyeket is megerősítik. A felfüggesztésbe 4 fokozatban állítható lengéscsillapítókat szerelnek, opciósan hasmagasság-állítás is elérhető, előre 330, hátra 282 mm átmérőjű féktárcsákat építenek be egyedi gyártású féknyergekkel, a bovdenes kéziféket hidraulikus rendszerrel váltják ki.

A Maturo most kezdte meg a Stradale finomhangolását, úgy számolnak, hogy az év végére végeznek a munkával, akkor majd közreadják azt is, mennyit számláznak az átalakításért. Az exkluzivitás megőrzése érdekében mindössze 10 példányt építenek.