2019-ben mutatta meg először a Tesla a Cybertruck nevű pickupját, majd most, 5 évvel később lényegében egy teljesen új autót kezdtek most el gyártani – a megjelenés változatlan, de a rozsdamentes acél karosszéria már nem teherhordó váz, hanem egyszerű burkolat. Technológiai újítás a 48 voltos fedélzeti elektromos rendszer, amelynek segítségével 70%-kal tudták csökkenteni a járműben felhasznált réz mennyiségét, és by-wire (elektronikus jeltovábbítás a kormánykerék és a kormánymű között) kormányzást használnak mind a 2 tengelyen, és a hatótávnövelő – ez egy olyan akkumulátor-csomag, ami a raktér nagyjából harmadát foglalja el.

 

Lesz 1, 2 és 3 hajtómotoros változat, a hátsókerékhajtású alapmodell (hatótávolság 403 km, gyorsulás 6,5 másodperc, 3,4 tonna vontatás) csak leghamarabb 2025-től kapható, addig az összkerékhajtású (hatótávolság 547 km, gyorsulás 4,1 másodperc, 4,99 tonna vontatás) és a Cyberbeast nevű topmodell (hatótávolság 515 km, gyorsulás 2,6 másodperc, 4,99 tonna vontatás) kapható. Kérhető hatótávnövelő is, amely jelen esetben a raktér harmadát elfoglaló kiegészítő akkumulátor-csomagot jelent, és mintegy 200 km-rel nyújtja meg a hatótávolságot, ami így elérheti a 756 km-t (2 hajtómotoros összkerékhajtás). Villámtöltésre 250 kW teljesítménnyel van lehetőség, ilyenkor 15 perc alatt 206 km-nyi energiát lehet vételezni.

 

A külsőhöz hasonlóan a Cybertruck belsejében is a szögletes vonalvezetés uralkodik, 5 év alatt hangulatvilágítás került ide és jó sok töltési lehetőség: vezetéknélküli telefontöltők (65 W) és USB-C csatlakozók mellett vannak 120 voltos konnektorok (20 A), a platón 2 darab 120 voltos (20 A) és 1 darab 240 voltos (40 A) konnektor van – utóbbi segítségével más villanyautót is lehet tölteni. A központi érintőképernyő 18,5 col átmérőjű, a hátsó ülések elé egy 9,4 colos érintőképernyő kerül. Nem lesz könnyű a manőverezés városban, a karosszéria 568 cm hosszú, tükrökkel 241 cm széles (behajtott tükrökkel 220 cm), a magasság 179 cm – normál állásban lévő légrugókkal. Felemelt légrugókkal a hasmagasság 44 cm, terepen jól jön még a teljesen sík a padló és az alapáron adott 35 col átmérőjű, terepmintás abroncsok. Egy pickupnál fontos a raktér is, a Tesla Cybertruck hátuljában 121×182 cm rakteret alakítottak ki, és van ezt lezáró fedél is, a terhelhetőség 1134 kg.

A 2019-ben ígértekhez képest jelentős, mintegy 50%-os drágulás történt, az alapmodell 60 990 dollárba kerül, a 2 hajtómotoros összkerékhajtású változat ára 79 990 dollár (80 ezer dollár a felső határa az USA-ban a 7500 dolláros állami támogatásnak), míg a Cyberbeast-ért legalább 99 990 dollárt kell fizetni. Most az első 10 autót adták át vásárlóiknak, akik mind Tesla alkalmazottak, jövőre fogják felpörgetni a sorozatgyártást, de nem tudni, milyen szintre – a gyár saját bevallása szerint 2 millió megrendeléssel rendelkezik.