Minden alkalommal a bőség zavarával kell megbirkóznunk, akárhányszor kapunk meghívást a zsámbéki Driving Camp pályára, a Mercedes egyik főhadiszállására, ahol az új tulajdonosokat képzik tovább. Ide látogat el néha egy német különítmény több autószállítónyi újdonsággal, és engedik, hogy száguldozzunk velük a pályán. Kifejezetten biztosítottak róla, hogy az autók be vannak járatva, próbáljuk csak ki nyugodtan, mit tudnak, de azért németekről van szó, úgyhogy a biztonság kedvéért felvezetőautót kaptunk, mert mégiscsak méltánytalan lenne, ha a többi országba már nem jutna el minden tesztpéldány.

Csoportokra osztva vezethettünk, bár a technikai előadás és az országúti vezetés is van olyan fontos, mint például az ebéd, számunkra mégis két fontos eleme volt a programnak, az aszfalt és a terep. Elsőként kanyarvadászatra indultunk. Újdonság, hogy már nem csak AMG csomag és igazi AMG Merci létezik, bevezettek egy köztes kivitelt is, így mostantól AMG Line az optikai kiegészítőkkel díszített, AMG Sport a gyárilag tuningolt és AMG Performance a csúcsmodellek megnevezése. Olyan sokféle autóban ültem a CLA Shooting Brake-től a C-osztály T-modellen át a GLE Coupéig, hogy a technikai információk helyett inkább az élményre koncentráltam.

Az intravénásan megkapott adrenalinlöket hatására olyan sarokpontok maradtak meg bennem a sűrű sofőr-és autócserék közben, hogy a magyar CLA vezetési pozíciója sportosabb, mint a C-osztályé, és nem számít, hogy minimális odabent a helykínálat, ha az AMG betonkemény rugózása, direkt kormánya és visszadurrogó kipufogója adja meg az alaphangot. Olyan sokat számít a versenypályaszerű közeg, hogy ezek után egy hagyományos kivitel már lomhának és kelletlennek tűnik, nem is beszélve a tankszerűen masszív GLE Coupé képességeiről, amely tempós szlalomozás közben olyan, mintha valaki vonaton próbálna egyensúlyozni poharakkal a kezében. Nem oda való, de büszkén helytállt és jóval könnyebb társaival is tartotta a lépést.

Nem vitás, hogy a tereppálya királya a jó öreg G-osztály. Bár benne van a legmodernebb műszerfal és szórakoztató elektronika, nem csak élményben, tudásban is ugyanaz a klasszikus Mercedes maradt, ami sokak fejében élénken él. A világ persze túllépett ezen a romantikus időszakon, megváltoztak az igények, a legtöbb vásárló már a GLE szolgáltatásaira vágyik, és ha egy mód van rá, luxus környezetben szeretné megmászni a félköríves rámpát, leküzdeni a jókora oldaldőléssel járó emelvényt. Régimódi vagyok, nekem még a G-osztályra fáj a fogam, megnyugtató a tudat, hogy nem vagyok egyedül, nem hiába gyártják 1979-óta.

Egy ilyen gyors tesztsorozat, ahol csaknem a modellpaletta összes autója vezethető, éppen arra jó, hogy kicsit belekóstoljunk abba, mit tud ma a Mercedes, és hogy a bőrünkön érezzük, milyen széles is lett 2015-re az a modellpaletta. Minden eddiginél többféle autót kínál már a stuttgarti márka, egy-egy kategórián belül is többet, még a rétegmodelleknek is léteznek alváltozatai, ami azt jelenti, nincs megállás, minden vásárlóra szeretnének lecsapni, vagy legalábbis megmutatni, milyen szoros versenyben vannak a BMW-vel és az Audival.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!