Világmegváltó elektromos autónak szánja a Tesla Motors a legújabb, Model 3 névre hallgató belépőmodelljét, de könnyen lehet, hogy addigra már megváltják a világot. A General Motors által fejlesztett Chevrolet Bolt/Opel Ampera-e elnevezésű villanyautó már egy évvel hamarabb megvásárolható lesz, és már az is 300 km feletti hatótávolságot ad majd 35 000 dollárnak megfelelő indulóár mellett. Persze az egyik egyterűs, a másik sportos megjelenésű autó, de mivel alapvetően városi-városkörnyéki használatról van szó, a praktikusabb karosszériát se kell rögtön a futottak még kategóriába sorolni.

Elon Musk másik érdekeltsége, a SpaceX elnevezésű cég kaliforniai Hawthorne városában található hangárjában tartották a Tesla Model 3 leleplezését. 232 000 megrendelést gyűjtöttek az első 24 óra alatt, és ez nagyjából a duplája annak, amivel a Tesla Motors előzetesen számolt. Az új üzem tervezett kapacitásával számolva már az első napi vásárlók között lesznek olyanok, akik csak 2020-ban kapják meg autójukat. A GM ezzel szemben már 2016 végén kínálja az ügyfeleknek a saját, hasonlóan nagy hatótávolságú villanyautóját, és nem is kér 1000 dolláros foglalót.

Az új Tesla neve szükségszerűségből lett Model 3, eredetileg az E betűt nézték ki, de az már foglalt volt, így jobb híján annak tükrözését, a 3-as számot választották – így lesz teljes az S, 3 és X nevekből a szex szó. Amíg a felépítés nem nagyon hoz újdonságot – alváz, középen akkumulátor-csomag, alaphelyzetben hátul, összkerékhajtás rendelése esetén elöl-hátul egy-egy villanymotor -, a forma egy kicsit ducibb a Model S-nél, a hűtőrács hiányáról lehet a legkönnyebben felismerni az újdonságot. Az utastérben immár vízszintesen helyezkedik el a hatalmas középső képernyő.

Szériában kapja azokat az érzékelőket és beavatkozókat, amelyek a Model S és Model X esetén a részben önvezető funkcióra képessé teszik, szintén alapáron adják majd a Supercharger gyorstöltő használatához szükséges fedélzeti töltőt. Első körben csak egyféle akkumulátorral szerelik majd a Model 3-ast, ezzel 215 mérföldes, azaz 346 km-es hatótávolságot ígérnek, később opciósan lehet majd kérni nagyobb kapacitású akkumulátort is. A Model 3 érkezésével egyébként várhatóan törlik a kínálatból az alap, 70 kWh kapacitású teleppel szerelt Model S-t. Nem kell megijedni az összes sajtófotón látható hatalmas üvegtetőtől, az feláras extra lesz – árnyékoló nincs, csak fóliázás védi a napfénytől az utasokat.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Elon Musk szerint a teljes kapacitáson termelő akkumulátorgyár és a kaliforniai üzem évi félmillió autó gyártására lesz alkalmas, de azt már nem árulták el, mikor fogja ezt a szintet elérni a termelés. Szükség van erre a nagy kapacitás-beli ugrásra ahhoz, hogy lejjebb tudják vinni a vételárat, ettől tudják majd 35 000 dolláros listaáron kínálni az újdonságot, és ebből még USA-tagállamtól függően több ezer dolláros támogatás/adókedvezmény is lejön még.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!