Nem lett túlságosan sikeres autó az Audi A6 Hybrid, mégpedig azért, mert Európában ott vannak a remek TDI-k sokkal olcsóbban, az Egyesült Államokban meg kicsinek számít a négyhengeres turbómotor egy ekkora karosszériában. A modellfrissítés alkalmából törölték a kínálatból ezt a változatot, de aggódni nem kell, a következő generációból már versenyképesebb hibridet készítenek majd – addig is a kínai piac számára elkészítik a nyújtott tengelytávolságú A6 e-tron kábeles hibridet.

Addig is azonban van egy olyan autópiac, ahol bizony gyászolja az Audi forgalmazója az A6 Hybrid megszűnését. A helyi adórendeletek miatt kifejezetten olcsó fenntartású járműként hatalmas siker lett az egyébként tekintélyes méretű hibrid, az összesen legyártott közel 4000 autónak mintegy fele, pontosan 1907 autó az ázsiai államban kötött ki – ez csak a hivatalos csatornákon keresztül értékesített autók száma, a szürkeimport ezen felül van. Jól jelzi, hogy milyen nagyra tartják ezeket az autókat, hogy a használtautó-hirdetésekben lényegében új áron kínálják az egy éves példányokat, pedig normális esetben egy prémiumautó ilyenkor veszít a legtöbbet értékéből, legalább 33 százalékot. A maláj Audi forgalmazó minden bizonnyal arra próbálja meg rávenni a gyárat, hogy a kifejezetten a kínai piac számára helyben készített A6 e-tronból csináljanak jobbkormányos változatot, amelyet aztán ő is értékesíthet majd.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!