A Fordon belül jelenleg a haszonjárművekre specializálódott Ford Pro részleg működik külön üzletágként, ehhez csatlakozik most az izgalmas autókra koncentráló Ford Blue és a villanyautókkal foglalkozó Ford Model e. Persze ha a körülmények megkövetelik, a részlegek közösen is dolgoznak majd, lásd Ranger Raptor (Pro és Blue), F-150 Lightning (Pro és Model e) vagy épp Mustang Mach-E GT (Blue és Model e).

Minden egyes részleg feladata az lesz, hogy a meglévő jelentős bázissal rendelkező modelleket tovább fejlessze, csökkentse a gyártási költségeket, a Model e-n belül dolgoznak majd az elektronikus értékesítési csatornákon és a digitális szolgáltatásokon, amelyekkel aztán a többi üzletágat is kiszolgálják. A Ford 2026-ra évi 2 millió villanyautó gyártására lesz képes, ami a teljes kapacitás harmada, 2030-ra érik el az 50%-os arányt. A gyárait úgy fejleszti a Ford, hogy 2035-re helyben előállított megújuló energiával üzemelteti azokat, a teljesen karbonsemleges működést 2050-re érik el a jelenlegi ütemterv szerint.