A Subaru Impreza új generációja sokkal több helyet ad az utasainak, mindezt változatlan külső méretek mellett tudja. A tengelytávolságot 25 mm-rel növelték meg, de ennél fontosabb, hogy az A oszlopot 20 centivel helyezték előbbre, azaz ennyivel több hely jut az utastérnek.

Rutinmunka. Nincs meglepetés az Impreza műszerfalán Rutinmunka. Nincs meglepetés az Impreza műszerfalán

Akinek ez még nem lenne elég meggyőző, annak itt egy fogyasztási adat: a kétliteres, 148 lóerős benzines boxszermotorral és összkerékhajtással 6,5 l/100 km az autó szabványos fogyasztása. A gyakorlatban biztos több benzint kér majd az Impreza, de azért így se panaszkodhatunk. Ennek elérésében egyébként a új generációs benzinmotoron kívül az is nagy szerepet játszik, hogy az autó tömege a nagy motorral és összkerékhajtással együtt is csak 1320 kg; nem egy kompakt autó elsőkerékhajtással és kisebb motorral nyom ennyit a mérlegen.

Az új Impreza egyébként rögtön ötajtós és lépcsős hátú karosszériával is elérhető lesz, megjelenése az újra divatba jött szögletes vonalaknak köszönhetően sokkal inkább beleillik az utcaképbe, mint elődje, amelyet igazából csak az átlagon feletti műszaki tartalom adott el. A forgalmazás megindulásának időpontja nem ismert, ebben biztos szerepet játszanak a japán autóipar pillanatnyi nehézségei. A VX szabadidő-autó, a normál ötajtós és a lépcsős hátú modell után két fontos bemutató azonban még hátravan: a kétliteres boxszer dízel és a WRX STI.