– Lehetetlen néhány kertvárosi utcában a járdán közlekedni – panaszkodott lapunknak Kocsis László. – Egy hétig fényképezőgéppel jártam a környéket, hogy megörökítsem fotókon is az áldatlan állapotot. Az útra fák ágai lógnak, a járdákon autók parkolnak. Megesett, hogy a gallyak kiszakították a kabátomat, a szememet majd‘ kiverték az ágak. Babakocsit csak az úttesten lehet tolni – panaszkodott az idős férfi, aki számos fotót is küldött címünkre azokról a helyekről, ahol nem lehet a gyalogosoknak közlekedni.

A KRESZ szabályai szerint a járdán – részben vagy teljes terjedelemben – csak akkor szabad megállni, ha azt jelzőtábla vagy útburkolati jel megengedi, ha a jármű a járda szélességének legfeljebb a felét foglalja el, a jármű tengelyterhelése az ezer kilót nem haladja meg és (ami esetünkben a legfontosabb) a járdán a gyalogosok közlekedésére legalább másfél méter szabadon marad.

Ezt a furcsára sikeredett kertvárosi parkolást is olvasóink örökítették meg Ezt a furcsára sikeredett kertvárosi parkolást is olvasóink örökítették meg

László fotóit a szolnoki polgármesteri hivatalhoz is elküldtük.
– A bejelentő által beküldött képek alapján megállapítható, hogy több felvételen kisebb
fokban megsértik a közúti közlekedés szabályait az autósok, mely szabálysértések észlelése alapján bárki bejelentést tehet az ilyen jellegű jogsértésekben hatáskörrel rendelkező rendőrségre, illetve közterület-felügyeletre – írták válaszlevelükben, hozzátéve, a megállás tilalmára vonatkozó szabályok megsértőivel szemben az eljárásra hatáskörrel rendelkező szervek figyelmeztetést illetve kötelező mértékű helyszíni bírságot szabhatnak ki. Ennek összege tízezer forint.

Bana Béla, az Index Kft. gépjármű-szakoktatója szerint lenne mit javítani a parkolási morálon Szolnokon. Egyes esetekben egyértelműen az igénytelenség szóval lehet jellemezni az autósok közlekedését – pontosabban megállását.
– Kedvencem, amikor a Széchenyi lakótelep páros parkolójába rendszeresen negyven fokos szögben áll be egy autó, mindkét helyet elfoglalva. Nemrégen pedig egy nagyméretű parkolóban álltam le, melynek első sora teljesen üres volt. Mire visszaértem, valaki olyan szorosan parkolt le mellém, hogy csak lapjával tudtam beszállni a kocsimba, miközben az összes többi hely üresen tátongott.
A szakoktató ugyanakkor felhívta a figyelmet arra, hogy a forgalomszervezés területén is lehetne mit módosítani. Az Ifjúság utcában például lehetetlen szabályosan leparkolni egy ott kialakított-felfestett kerékpársáv miatt.

A köztéri fákkal, bokrokkal kapcsolatban fontos tudni, hogy amennyiben utcafrontunkat díszítendő fát ültetünk a kerítésen kívülre, azaz közterületre (amihez engedélyt is kell kérnünk a hatóságoktól), azt később már nem kezelhetjük sajátunkként, és nem is vághatjuk ki. Így utcafronti telepítésnél is alaposan gondoljuk meg, mit ültetünk, már csak azért is, mert egyes fajták ültetése tilos. Gondozni viszont kötelességünk, hogy például a lenyúló ágak ne akadályozzák a közlekedést.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!