Egyelőre csak tanulmányként ismerjük a Lada Vesta elnevezésű új modelljét, amelynek szériaváltozatát a Moszkvai Autószalonon ismerheti majd meg a nagyvilág, és decemberben indul majd a gyártása. Azonban az első 25 példány még januárban elkészül, ezzel a nullszériával végzik a végső tesztelést a mérnökök, illetve közülük kettőből építik meg az új WTCC-versenyautó prototípusait, amelyek Argentínában már rajthoz állnak.

Idő közben az is kiderült, hogy nem csak a már ismert lépcsős hátú karosszériával valósítják meg az új középkategóriás modellt, de abból ferdehátút, kombit és nyújtott tengelytávolságú luxusváltozatot is készítenek. Utóbbi esetben a manapság Priora Premier néven forgalmazott autó utódáról van szó; ez lesz az egyedüli, ami egy-az-egyben leváltja elődjét.

A becslések szerint a Lada összesen 5 milliárd rubelt, azaz 21,2 milliárd Ft-ot költött a Vesta kifejlesztésére – ebben az összegben már benne vannak az új motorok is, amelyeket más modellek is megkapnak majd -, ami sokkal tágasabb, kényelmesebb modernebb lesz a Prioránál, és ennek megfelelően drágább is. Nem is nyúlnak a togliatti gyárhoz, ahol tovább készül majd az előd, az új Vesta a szintén a Ladához tartozó izsnyevszki üzemben most telepítés alatt lévő gyártósoron készül – a tervek szerint évi 120 000 példányban.

Nagyon szükség van a vérfrissítésre, hiszen a Lada eladásai 2014-ben 17,9 százalékkal csökkentek – igaz Bo Andersson, a cégvezető örül ennek az eredménynek, hiszen a teljes orosz piac 30 százalékkal zsugorodott. Különösen az exportpiacokon fűznek nagy reményt a Vesta típushoz, főleg, hogy az elemzők 2015-re az orosz piac további 20 százalékos csökkenésével számolnak.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!