Észak-Írországban a Driver and Vehicle Standards Agency (DVA) nevű állami hivatal felel a műszaki vizsgáztatásért, azonban január 27-én soron kívüli ellenőrzést tartottak a szervizekben, amelyek során kiderült, hogy a személyautók vizsgáztatásához (MOT) használt az 55 autóemelő közül 48 életveszélyes, használatukat megtiltották. Repedéseket találtak a vázakon, további vizsgálatokra van szükség, hogy eldöntsék: javíthatóak-e az emelők, vagy cserélni kell őket. Óvatos becslés szerint több hétig, pesszimista jóslat szerint több hónapig is eltarthat a rendkívüli állapot. A DVA azzal védekezik, hogy a gyártó által előírt karbantartást és időszakos ellenőrzést elvégezték, de ez nem hatja meg azokat, akiknek kára származik az ügyből.

Az északír kormányzat automatikusan négy hónappal meghosszabbította az autók műszaki vizsgájának érvényességét, de ez csak részmegoldás. A jogrendszer szerint az újautókat 4 éves korukban kell először MOT-ra vinni, így az ennél fiatalabb autóknak nincs műszakijuk, így nem is lehet annak az érvényességét megnyújtani, illetve a taxik is az MOT-rendszeren kívül kerülnek ellenőrzésre. A DVA megpróbálja a fennmaradó 7 emelőn ezeknek az autóknak a műszaki vizsgáztatását elvégezni, illetve a haszonjármű-sorokra is terel forgalmat, de még így is várható fennakadás, türelmet kérnek, kártérítésről – a taxisok esetén forgalomkiesés térítéséről – nincs szó, türelmet kér az állami szerv. Kérdés, mi lesz ha ilyen automatikusan meghosszabbított MOT-val rendelkező autó baleset szenved vagy okoz műszaki hiba miatt, ki viseli a felelősséget?

Amíg Észak-Írországban a DVA közvetlenül végzi a vizsgáztatást és egy beszállítótól származik az összes emelője, Nagy-Britannia többi részén csak ellenőrzi az MOT-val foglalkozó javítóműhelyeket, amelyek saját maguk gondoskodnak a technikai feltételeikről; másfelé nincs probléma a műszaki vizsgáztatással.