A Sportsline kivitel csak a kezdet volt, a Škoda Kodiaq sorozat csúcsát mostantól kezdve az RS változat jelenti, amely egyben a márka eddigi legerősebb, dízelmotoros járműve. Nagy meglepetés nincs, a 2,0 literes biturbó dízelt kapja a középkategóriás szabadidő-autó, amely 240 lóerejével és 500 Nm-es nyomatékával már kiérdemelte az RS nevet is.

Új lökhárítók, feketére fényezett karosszéria-kiegészítők, 20 colos felnik teszik különlegessé a megjelenést. Az utastérben a fekete a meghatározó szín, amelyet vörös díszvarrással dobnak fel, az itt szériában adott virtuális műszeregységnél a háttérképet cserélték le karbon megjelenésűre, ami így rímel az utas előtti betétre (ami szintén csak karbon optikás, de nem igazi karbon darab). A sportülések és az ajtók Alcanatara kárpitozását gyémántvarrással teszik különlegessé, a pedálok rozsdamentes acélból készülnek.

Öt- és hétüléses belsővel egyaránt választható a Škoda Kodiaq RS, amely a 0-100 km/h sprintet 7 másodperc alatt futja meg, végsebessége 220 km/h. Jobb híján hangszórókkal adnak sportos hangot a gépnek, egyébként pedig elektronikus lengéscsillapítás és elöl 17 colos átmérőjű tárcsákkal dolgozó fékrendszer gondoskodik a sportos haladásról.