Noha a prototípus már 1988-ban bemutatkozott, az első vásárló csak 1992-ben vehette át az első Jaguar XJ220-ast. A kettő között eltelt négy évben a mérnökök a hengerek felét egy turbófeltöltőre cserélték.

A tanulmány V12-es szívómotorja helyett 3,8 literes, V6-os turbómotor mozgatta a lapos gépet, meglehetősen fürgén. Az 550 lóerővel kevesebb, mint négy másodperc alatt gyorsult 100-ra az XJ220, végsebessége 342 km/óra – a McLaren F1 érkezéséig ő volt a király.

A Jaguar és a TWR egyébként alig két év után le is állt az autóval, a 275 darab utolsó példányait – sokáig porosodtak a csupasz vázak – már V12-es motorral készítették el. A képeken látható szürke példány a negyedik valaha gyártott XJ220-as, a tíz prototípus egyike, az a példány, amivel a 342 km/órás végsebességet elérték. A tesztelést követően versenyautóvá építették át, majd nyugdíjazása után újra utcai autóvá alakították.

A sárga autó az első XJ220 S, amelyet 1993-ban mutattak be, és azoknak készült, akik hajlandóak voltak mindenről lemondani. A LeMans-i versenyautó karbon karosszériaelemeit és felfüggesztését kapta, a motorját 700 lóerősre húzták fel, a belsejéből meg szó szerint mindent kispóroltak – ülések helyett is csak hosszában állítható karbon kagylókat kapott.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!