Nagyon szeretik Thaiföldön a pickupokat, és sikertörténet a Hilux, amelyet 2004 óta gyártanak az országban: a hazai piacon 2,7 millió példányt értékesítettek azóta, és 4 milliót exportáltak világszerte 120 országba. Nem véletlen, hogy a thaiföldi részleg 60. születésnapján láthattuk először az autót, amelyet most Hilux Champ néven dobtak piacra.

A gyár részéről minimális volt a fejlesztési igény, hiszen alapvetően a Hilux alvázát és technikáját veszik át, de mivel eleve átépítés-barát járműnek készült az újdonság, az utóbbi 1 évet arra használták, hogy 10 thaiföldi autóátépítő cég és 130 ügyfél (flották, vállalkozók és magánszemélyek vegyesen) segítségével véglegesítették a platót, amelyhez aztán rögzíthetőek lesznek az egyedi felépítmények. Minden esetben szimplafülkét kap a Toyota Hilux Champ, 2 tengelytáv közül lehet választani, gyárilag sima plató vagy 3 lehajtható oldalfalú plató létezik. Utóbbi padlóján olyan pontokat alakítottak ki, amelyeket könnyű átfúrni, az első lökhárító több darabból áll, hogy épp csak annyit kelljen módosítani, amennyire az ügyfélnek szüksége van.

A világpremieren rögtön 8 átalakított Hilux Champ is ott volt: Carryboy – lakóautó, Dry Box – futárautó, MPC Cool – hűtődoboz, Cuberyder – mozgóbolt, MKC – 2 oldalról megközelíthető mozgóbolt, Tadano – autódaru, TJM – kempingautó, ECU Shop – sportváltozat. A gyár azzal is segíti az utólagos átalakításokat, hogy a márkakereskedések a thaiföldi, azon belül lehetőség szerint helyi vállalkozásokkal is kapcsolatban állnak, és a gyári finanszírozás 350 000 baht erejéig kiterjedhet az utólagos átalakításra is, azaz csak 1 részletet kell fizetnie a vásárlónak. Lesznek majd előre konfigurált átalakítások is olcsóbban, mint ahogy azt egyedi megrendelő megvásárolhatja (mozgóbüfé, mozgóbolt stb.).

Alapmotorként 2,0 literes benzinest kínálnak, van még 2,7-es benzines és a 2,4 literes turbódízel, a váltó 5 fokozatú kézi kapcsolású, a 2 nagyobbhoz 6 fokozatú automata is kérhető – összkerékhajtás még felár ellenében sincs. A hasmagasság benzinmotorral 180 mm, dízelmotorral 164 mm (eltérő kipufogórendszer), a rövid változatnál a tengelytávolság 2750 mm és 4970 mm a hossz, míg a nyújtott változatnál 3085 mm a tengelytávolság és 5300 mm a hossz. A 2,0 literes benzines 139 LE/183 Nm teljesítményű, a 2,7-es 166 LE/245 Nm-t tud. A 2,4-es turbódízelt 2 változatban kínálják, 150 LE/343 Nm vagy 150 LE/400 Nm – utóbbi az automata váltóhoz jár.

A Toyota Hilux Champ indulóára 459 000 baht (2,0 literes benzinmotor, rövid plató) azaz 4,54 millió Ft, míg a legolcsóbb Hilux Revo-ért 564 000 baht-ot (2,4-es turbódízel, hátsókerékhajtás) azaz 5,58 millió Ft-ot kérnek; az utóbbival összemérhető 2,4-es dízel, hosszú platós Hilux Champ ára 499 000 baht azaz 4,93 millió Ft – így már nem is olyan nagy az árelőny.