A közösségi közlekedést is üzemeltető Londoni Közlekedési Vállalat (Transport of London) által támogatott projekt lényege, hogy a kiválasztott tesztelők 12 hónapon át 20 darab új plug-in hibrid (PHEV) járművet használnak, amelyek a városi útszakaszok nagy részén tisztán elektromos hajtással is közlekednek, miközben felhasználóik árut szállítanak, vagy karbantartási munkákat végeznek. Nagy-Britannia fővárosában a haszongépjárművek 280.000 fuvart, közel 13 millió kilométert teljesítenek egy-egy tipikus hétköznapon. E munka 75 százalékát a csúcsforgalom idején végzik a kisáruszállítók, és óránként több mint 7000 ilyen jármű közlekedik.
ford2
A Ford 20 darab PHEV Transitot biztosít egy sor különféle helyi haszongépjármű-flottaüzemeltető – köztük a Londoni Közlekedési Vállalat – számára, hogy gyakorlatban teszteljék az új hajtást. Utóbbiról egyébként semmit nem árultak el, tehát nem tudni, milyen teljesítményű a belső égésű, vagy a villanymotor, illetve hogy mekkora az elektromos hatótávolság, illetve hogy lesz-e olyan praktikus konnektor a fedélzeten, mint például a 2020-ra várható F-150 hibridnél, amelynél így elektromos kéziszerszámok használatára is van lehetőség. A vetélytársak egyébként rögtön akkumulátoros-elektromos hajtásra váltanak a városi felhasználásra szánt áruszállítónál, ráadásul a VW és a Renault is az év végén már a forgalmazást kezdi meg, a Ford pedig csak a tesztelést – 2019-re ígérik a megvásárolható járművet. A fejlesztéshez egyébként Nagy-Britanniai állami pénzből (Fejlett Hajtásmód Központ) 4,7 millió font támogatást kapott a Ford.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!