A 2017-es tokiói Autószalonon bemutatott IMx tanulmányautó továbbfejlesztésével/sorozatgyártáshoz közelítésével született meg a 2019-es Tokiói Autószalonon bemutatott Nissan Ariya, amely a gyár szerint egy teljesen új korszak kezdetét jelzi. A közepes méretű szabadidő-autó a világ minden táján eladható, ezért választották ezt az új formavilág első jelenésére; hadd szokták az ügyfelet az újat addig is, amíg megvásárolható autó lesz a még mindig tanulmány státuszban bemutatott autóból.

Az látszik, hogy a formatervezők igyekeznek minden régi és új részletet a lehető leglátványosabb módon megoldani, hűtőrács híján például a menetfénynek/fényszórónak helyet adó pajzsot készítettek a kocsi orrára, a kerékjáratokba 21 colos felniket raktak, a hátsó szélvédőt pedig kupésan lapos szögben álmodták meg. Aztán ott van a manapság kötelező, a karosszéria teljes szélességében végigfutó, és megvilágított márkanévnek is helyet adó hátsó lámpa.

Az utastérben ezzel szemben igyekeztek nyugalmat árasztó, minimalista környezetet alkotni, az érintésérzékeny felület egy része a famintás betét alatt rejtőzik, itt találhatóak a gyorskapcsolók, hasonló lett az ülések közötti konzol felülete is. A technikáról mindössze annyit árultak el, hogy egy teljesen új fejlesztésű, kifejezetten villanyautók számára kifejlesztett építőkészletet használ a Nissan Ariya tanulmány, amelynek első nagyszériás alkalmazása a várhatóan két éven belül az utcára kerülő szériaváltozat lesz.