Egy 6,3 literes lökettérfogatú V12-es került a Ferrari eddigi legerősebb utcai autójába, amely jelen állás szerint 740 lóerőt jelent. Ez egyébként 116 lóerős literteljesítmény, ami nem rossz egy ilyen méretű szívómotortól.

A szériában dupla kuplungos váltóval szerelt F12berlinetta 3,1 másodperc alatt gyorsul fel 100-ra, végsebessége meghaladja a 340 km/órás tempót. Ha ez nem lenne elég a meséből, akkor jöjjön a szabványos fogyasztás: az 599GTB-nél 118 lóerővel erősebb autó 30 százalékkal takarékosabb.

Ez talán annak köszönhető, hogy elődjénél kisebb lett az autó, ezért teljesen áttervezték a hátsó felfüggesztést és a váltót, hogy azok a kisebb autóban is elférjenek. A karosszériához és a vázhoz összesen 12 -féle könnyűfém-ötvözetet használtak, a saját tömeg 1525 kg. A Ferrari és a Pininfarina műhely aktív légterelő elemek segítségével az elődhöz képest 76 százalékkal nőtt a leszorító-erő mértéke, miközben a légellenállási együttható Cw 0.299-re csökkent.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!