Most, hogy egyre nagyobb szerepet szán az akkumulátoros-elektromos modellnek, a Mini Cooper új generációjánál már JCW modell is készül ilyen hajtással – igaz, a Mini Cooper SE JCW esetén az átalakítás csak a megjelenést érinti. Az első kereket továbbra is 218 LE/330 Nm csúcsteljesítményű villanymotor hajtja, amivel 5,7 másodperc alatt letudható a 0-100 km/óra gyorsulás, az 54,2 kWh kapacitású akkumulátorral 402 km a szabványos hatótávolság.

Új az első-hátsó lökhárító, a sajtóanyag szerint még előre is diffúzor került, márpedig definíció szerint ez egy, az áramlás irányában bővülő csőszakasz; lehet, hogy szeretnek sportosan tolatni a Mini formatervezői… A hűtőrácsbetét minden esetben fényes fekete, a külső tükörházak és a tető pirosak, a kerékjáratokat 18 colos felnik töltik meg. A műbőr kárpitot piros díszvarrással és szövetbetéttel dobják fel, a műszerfalpárna a kockás zászlóra emlékeztető mintát kap. A Mini Cooper SE JCW esetén új a választható Go-Kart üzemmód, amelynél a digitális grafika és a műhang is átalakul.