A megszokottnál jóval nagyobb változások történtek a Ferrari 458 Italia félidei modellfrissítésénél, de azt már nem sikerült megoldani, hogy összkerékhajtás is kapjon az autó. Ennek megfelelően az immár 488 GTB néven futó sportkocsi 3,9 literes V8-as turbómotorjának a teljesítményét a hátsókerékhajtás nem képes minden körülmények között a talajra vinni, úgyhogy a motorvezérlő elektronika csak 7. fokozatban engedi a teljes erőt, ami 670 LE 8000-es percenkénti fordulaton és 760 Nm-es maximális nyomaték.

Az új fejlesztésű, 7 fokozatú dupla kuplungos váltón belül olyan elektronikus vezérlésű differenciálmű is helyet kapott, ami oldalanként is képes irányítani a motor nyomatékát. Szóval a mérnökök a maguk részéről mindent megtettek annak érdekében, hogy a hatalma teljesítmény hátsókerékhajtással is a talajra jusson, és annyiból sikerült is a mutatvány, hogy például a 100 km/órás tempót 3 másodperc alatt éri el az a 488 GTB, és az álló rajtot követően 8,3 másodperccel már 200 km/h-s tempóval száguld.

A karosszéria átalakítása során az alapvető vonalakhoz nem nyúltak, de a teljesen új aerodinamikai csomag miatt új légcsatornákat alakítottak ki, és bizony a turbómotornak is több levegőre van szüksége az eddiginél, úgyhogy légbeömlők helyett már valódi lépcsőfokokat látunk az oldalfalon. Változatlan légellenállás mellett 50 százalékkal növelték a leszorítóerőt úgy, hogy továbbra sincs a vonalakat zavaró hátsó szárny, azt nem derül ki a sajtóközleményből, hogy vannak-e aktív elemek.

Az utastérben történt a legkevesebb változás, a műszerfal felső részén alakították át a kezelőszerveket, új grafikát kapott a nagy központi kijelző, és új a slusszkulcs is, amelyet nem is kell használni, hiszen gombnyomásra indul az erőforrás. A Genfi Autószalonon tartják a Ferrari 488 GTB világpremierjét, a 488 GTS elnevezésű nyitott változat megjelenése csak jövőre várható.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!