Nagyon úgy tűnik, a Zinoro Next tanulmány az új BMW X1-es nagyon korai fázisából készült, a karosszéria elején még felfedezhetőek a párhuzamok, a jellegzetes karaktervonalak, de a hátsó részt teljesen áttervezték a kínai tanulmányhoz képest. A lényegen ez nem változtat, az új X1-es pontosan úgy néz ki, mint a bajorok többi szabadidő-autója – még akkor is, ha a lemezek alatt a keresztmotoros kompakt technika rejtőzik.

Ez nagyon jó hír, hiszen a házon belüli rangsor megtartása miatt korlátozott külméretekkel rendelkezező karosszéria belső tere tágasabb tud lenni. Persze azért 53 mm-rel megnövelték a magasságot is (az első ülések 36, a hátsók 64 mm-rel kerültek feljebb), a hátsó lábtér 37 mm-rel lett nagyobb, az alaphelyzetben 505 literes csomagtér 85 literes bővülés az elődhöz képest. Alapból 40:20:40 arányban osztott hátsó támlát kap az X1-es, extraként állítható a dőlésszög, illetve ebben az esetben 13 centis sínen tologatható is a második üléssor – a raktér legfeljebb 1550 literes.

Szériában csak osztott a BMW X1-es hátsó ülése, az állíthatóság feláras Szériában csak osztott a BMW X1-es hátsó ülése, az állíthatóság feláras

A belső térben nem csak a középkonzol fordul szokás szerint enyhén a vezető felé, de a váltó/előválasztókar mellett jó magas térdtámasszal választják le az anyósülésnek kijelölt teret. Mivel a kínálaton belül inkább a fiataloknak szánt autóról van szó, a nagyobbakhoz képest meglepően színes betétek is elérhetőek, a szokásos elegáns kombinációk mellett például ezüst-piros is kérhető.

Az sDrive modellek (20i és 18d teljesítménnyel) esetén csak az első kerekek hajtottak, egyébként összkerékhajtással jön a BMW X1-es, ahol elektronikusan vezérelt többtárcsás tengelykapcsoló osztja el a nyomatékot a tengelyek között. Az októberben esedékes piaci rajtnál öt teljesítménnyel lesz majd választható az új szabadidő-autó, ezekről annyit mondanak, hogy két benzines, három dízel, mind négyhengeres, a 150-231 lóerő teljesítménysávot és a 4,1-6,4 l/100 km-es átlagfogyasztás-sávot fedik le. Hatfokozatú, kézi kapcsolású váltóval vagy 8 fokozatú automatával lesz majd kérhető.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!